احمدی، محمد. (1391). ارزیابی شایستگی معلمان هنرستان (پایاننامة کارشناسی ارشد). شهید بهشتی، تهران.
بصیری، بتول. احمدی، غلامرضا. (1379). بررسی نیازهای آموزشی دبیران علوم اجتماعی دورة راهنمایی و متوسطه بهمنظور تدوین برنامههای ضمن خدمت. مجلة دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 79(184)، 44-27.
حاتمی، حسین. (1383). طراحی یک مدل ارزشیابی عملکرد معلمان دورة ابتدایی (پایاننامة منتشرنشدة دکترا). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران.
داناییفرد، حسن؛ آذر، عادل و شیرزادی، مهدی. (1391). چارچوبی برای شناسایی شایستگیهای خطمشیگذاران ملی. فصلنامة مجلس و راهبرد، 19(70)، 50-30.
دانشپژوه، زهرا و فرزاد، ولیاله. (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 5(18)،157-156.
دلاوری، علی و رضازاده، آرش. (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
رضایت، غلامحسین. (1390). الگوی شایستگیهای رؤسای دانشگاههای دولتی ایران (پایاننامه منتشر نشده دکترا). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید بهشتی تهران.
شیخ، ابراهیم و زاهدی، شمسالسادات. (1389). الگوی قابلیتهای راهبردی مدیران میانی دولتی. مطالعات مدیریت راهبردی، 1(1)، 139-95.
شاهمحمدی، نیره. (1393). صلاحیتها و شایستگیهای آموزگار عصر حاضر. مجلة رشد آموزش ابتدایی، 18(1)، 13-8.
شریعتمداری، علی؛ نادری، عزتاله و عبدالهی، فردین. (1389). بررسی میزان آگاهی معلمان دورة ابتدایی از اصول تعلیموتربیت بهمنظور ارائة الگوی مطلوب جهت ارتقای سطح آگاهی از اصول تعلیموتربیت در استان کردستان. مجلة آموزش و ارزشیابی 3(9)، 107-89.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت جمهوری اسلامی ایران. تهران.
شعبانی، زهرا. (1383). بررسی تطبیقی برنامة تربیتمعلم ایران و چند کشور جهان. فصلنامة تعلیموتربیت، 30 (79)، 127-126.
طالبی، کامبیز، داوری، علی و دهقان نجمآبادی، عامر (1392). شناسایی تأثیر سرمایة فکری بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در شرکتهای دانشبنیان. فصلنامة مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 71، 19-48
عابدی، احمد؛ عریضی، حمیدرضا و سبحانینژاد، مهدی. (1384). بررسی میزان آشنایی معلمان دورة ابتدایی شهر اصفهان با نظریههای یادگیری و نحوة بهکارگیری آنها در فرایند تدریس. ماهنامة دانشور رفتار، 12(15)، 127-126.
غفاریان، وفا. (1379). شایستگی مدیریتی. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
فاطمینژاد، نجمالدین، حکیم زاده، رضوان. (1390). بررسی تطبیقی برنامههای ارتقاء صلاحیتهای حرفهای معلمان در ایران و ژاپن. تهران، پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت، قابل بازیابی در https://www.civilica.com/Paper-INCE01-INCE01_383.html
کریمی، فریبا. (1387). مطالعة صلاحیتهای حرفهای معلمان دورة ابتدایی. فصلنامة رهبری و مدیریت آموزشی،2 (4)، 185-164.
مجاب، فرناز؛ زعفریان، رضا و شهریاری، ایلوش. (1391). مهارت آموزی دانشجویان فناوری اطلاعات در بازارکار با رویکرد شایستگیها. در خلاصه مقالات نخستین همایش مهارت آموزی و اشتغال در ایران (صص. 129-107). تهران: سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور.
محمدی زنجیرانی، داریوش؛ مشتاقیان، ندا و رازنهان، فیروز. (1391). رویکرد چندمعیاره و تلفیقی نیازسنجی آموزشی بر مبنای تحلیل شایستگیهای کارکنان. رویکردهای نوین آموزشی، 7(1)، 136-107.
محلوجیزاده مهابادی، محمدحسین. (1380). بررسی معیارهای شایستگی معلمان از نظر مدیران و معلمان دورة ابتدایی شهرستان کاشان (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
ملکی، حسن. (1386). صلاحیتهای حرفة معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
محمدی، جهانگیر. (1384). مهارتهای موردنیاز معلمان در عصر دانایی. در مجموعه مقالات برگزیده همایش معلم در عصر دانایی، (صص. 166-149). اصفهان: سازمان آموزشوپرورش.
ناصحیفر، وحید؛ سعادت، محمدرضا و معصومزاده زواره، ابوالفضل. (1389). الگوی ارزیابی قابلیتها و شایستگیهای مدیران وزارت بازرگانی. مجلة بررسیهای بازرگانی، 8(41)، 18-3.
نیکنامی، مصطفی و کریمی، فریبا. (1388). صلاحیت حرفهای معلمان آموزش عمومی و ارائه چارچوب ادراکی مناسب. فصلنامة دانش و پژوهش درعلوم تربیتی- برنامهریزی درسی، 23، 22-1.
هومن، حیدرعلی. (1380). تحلیل دادههای چندمتغیری در پژوهش رفتاری. تهران: نشر پارسا.
هومن، حیدرعلی. (1385). راهنمای عملی پژوهش کیفی، تهران: انتشارات سمت.
یوسلیانی، غلامعلی؛ دادجوی توکلی، عطیه و عبدالهی، بیژن. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش. فصلنامة نوآوریهای آموزشی 13(49)، 48-25.
Armstrong, M. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice (10th Ed). Philadelphia: Kogan Page Publishers.
Bernthal, P. R., Colteryahn, K., Davis, P., Naughton, J., Rothwell, W. J., & Wellins, R. (2004). ASTD competency study: Mapping the future. Alexandria, VA: ASTD.
Boyatzis, R. E. (2008). Competencies in the 21st century. Journal of management development, 27(1), 5-12.
Boyatzis, R. E., Goleman, D., & Rhee, K. (2000). Clustering competence in emotional intelligence: Insights from the Emotional Competence Inventory (ECI). Handbook of emotional intelligence, 99(6), 343-362.
Canada Revenue Agency. (2016). Competencies. Retrieved October, 9, 2016, from http://www.cra- arc.gc.ca/crrs/wrkng/ssssmnt/cmptncy/menu-eng.html.
Chong, S. N. Y., & Cheah, H. M. (2009). A values, skills and knowledge framework for initial teacher preparation programmes. Australian Journal of Teacher Education, 34(3), 1-17.
Dubios, D. D., Rothwell, W. J., Stern, D. J., & Kemp, L. K. (2004). Competency-based human resource management. Palo Aito, CA: Davies- Black publishing.
Dulewicz, V. (1989). Assessment center as the route to competence. Public personnel Management, 21(11), 9-56.
Gonzalez y Gonzalez, E. M. (2005). Perceptions of selected senior administrators of higher education institutions in Mexico regarding needed administrative competencies (Doctoral dissertation). Texas A&M University.
Hong. Jon-Chao, Jeou-Shyan Horn, Chan-Li Lin & Lih-Juan ChanLin. (2008). Competency disparity between pre-service teacher education and in-service teaching requirements in Taiwan. International Journal of Educational Development, 28(1), 4-20
Xu, H. H., & Wang, Y. H. (2009). Training system design for middle-level manager in coal enterprises based on post competency model.Procedia Earth and Planetary Science, 1(1), 1764-1771.
Huntly, H. (2008). Teachers Work: Beginning Teachers Conceptions of Competence. The Australian Educational Researcher, 35(1), 125-145.
KIPP DC Board Chair. Annual Report 2012-2013. Washington, D.C.
Kiymet, S. (2010). Teacher’s competencies in cultura. International Journal of philosophy of culture and Axilogy, 7(1), 167-175.
Koster, B., Dengerink, J. J. (2008). Professional standards for teacher educaters: How to deal with complexity, ownership and function.Experience from the Netherland.European Journal of Teacher Education, 31(2), 135-149.
Koster, B., Brekelmans, M., Korthagen, F., & Wubbels, T. (2005). Quality requirements for teacher educators. Teaching and teacher education, 21(2), 157-176.
Loehlin, J. C., & Beaujean, A. A. (2016). Latent variable models: An introduction to factor, path, and structural equation analysis. Taylor & Francis.
Mijangos-Noh, J. C., Canto-Herrera, P. J., & Cisneros-Cohernour, E. J. (2006). A Competency Model for Determining the Professional Profiles of Faculty at Teacher Preparation Schools in Southern Mexico. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association(AERA), Sanfrancisco, CA, Apr 7-11.
Mulder, M., Gulikers, J., Biemans, H., & Wesselink, R. (2009). The new competence concept in higher education: error or enrichment?.Journal of European Industrial Training, 33(8/9), 755-770.
Ogienko, O., & Rolyak, A. (2009). Model of Professional Teachers Competences Formation: European Dimension. TEPE 3rd Annual Conference Teacher Education Policy in Europe: Quality in Teacher Education, May 2009, Umea University, Sweden, Proceedings. Retrieved from http://tepe.wordpress.com/proceedings/tepe-2009-proceedings/.
Project management Institute. (2002). Project manager competency development. Pennsylvania: Project management Institute Press.
Sanghi, S. (2016). The handbook of competency mapping: understanding, designing and implementing competency models in organizations. SAGE Publications India.
Stronge, J. (2002). Qualities of Effective Teacher. Alexanderea, VA: Assosiation for supervision and curriculum Development.
Sánchez, J. C. (2011). University training for entrepreneurial competencies: Its impact on intention of venture creation.International Entrepreneurship and Management Journal, 7(2), 239-254.
United States Office of Personnel Management (OPM). (2002). Assessment Decision Guide. Retrieved from:http://www.opm.gov.
Wickramasinghe, V., & De Zoyza, N. (2009). A comparative analysis of managerial competency needs across areas of functional specialization. Journal of management development, 28(4), 344-360.
van Dam, K., Schipper, M., & Runhaar, P. (2010). Developing a competency-based framework for teachers’ entrepreneurial behaviour. Teaching and Teacher Education, 26(4), 965-971.