استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1387). اصول روش تحقیق کیفی (ترجمة بیوک محمدی). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. (اثر اصلی در سال 1990 چاپ شده است).
استربرگ، کریستین جی. (1384). روشهای تحقیق کیفی در علوم اجتماعی (ترجمة احمد محمدپور و علی شماعی). یزد: دانشگاه یزد. (اثر اصلی در سال 2002 چاپ شده است).
انتشاری نجفآبادی، فهیمه، چشمه سهرابی، مظفر و افشار، ابراهیم. (1390). بررسی کاربرد پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکترای علوم کتابداری و اطلاعرسانی در کتابخانههای شهر اصفهان. پژوهشنامة کتابداری و اطلاعرسانی، 1(1)، 88-67.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزشوپرورش، شورای عالی آموزشوپرورش. (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش.
ذکایی، سعید. (1381). نظریه و روش در تحقیقات کیفی. فصلنامة علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، 9(17)، 69 – 42.
سیلورمن، دیوید. (1381). روش تحقیق کیفی در جامعهشناسی (ترجمة محسن ثلاثی). تهران: انتشارات تبیان. (اثر اصلی در سال 1985 چاپ شده است).
شیخ بگلو، لیلا و کرد، بهمن. (1394). بررسی تأثیر نظام آموزش دوری از بعد عاطفی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان ابتدایی شهرستان ارومیه. کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و روانشناسی و آسیبهای اجتماعی ایران.
مارشال، کاترین و راسمن، گرچن. (1377). روش تحقیق کیفی (ترجمة علی پارساییان و سید محمد اعرابی). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی. (اثر اصلی در سال 1989 چاپ شده است).
محمدپور، احمد. (1389). ضد روش (جلد اول). تهران: جامعهشناسان.
هویدا، رضا؛ دولتی، علیاکبر و امین بیدختی، علیاکبر. (1396). جایگاه و نقش نظام دوری در ارتقا و بهبود فرایند یاددهی- یادگیری دانشآموزان ابتدایی. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 16(63)، 46-25.
Barger. T. M. (2013). Impact of looping on middle school science standardized achievement tests (Doctoral dissertation). Liberty University: Lynchburg, Virginia.
Caauwe, C. M. (2009). The Impact of Looping Practices on Student Achievement at a Minnesota Inner City Elementary School: A Comparison Study (Doctor of Education in Leadership). Minneapolis, Minnesota.
Hightower, D. G. (2009). Can Looping Kindergarten And First Grade Classroom Assignment Affect Academic Performance In The Third Grade? (Master of Arts in Child Development at California State University). Sacramento, California.
Gregory, B. (2009). The Impact of Looping on Academic and Social Experiences of Middle School Students (Doctoral dissertation). Walden University: Minnesota.
Kenney, M. K. (2007). Social And Academic Benefits Of Looping Primary Grade Students (Master of Science In Education). School Of Education, Dominican University of California, San Rafael, Ca.
Kerr, D. L. (2002). In The Loop" Responses About Looping At The Middle School Level As Seen Through Different Lenses (Doctor Of Education). National-Louis University: Chicago, Illinois.
Krogmann, J. & Van Sant, R. (2000). Enhancing Relationships and Improving Academics in the Elementary School Setting By Implementing Looping (Master's Action Research Project). Saint Xavier, University and Skylight Field-Based Masters Program, Dissertations, Chicago, Illinois.
Langmuir, L. (2014). An exploratory investigation of looping high school math and English and student achievement (Master’s thesis). Rowan University: New Jersey.
Liu, J. Q. (1997). The Emotional Bond between Teachers and Students: Multi- Year Relationships. Phi Delta Kappan, 78(2), 156-157.
Marzano, R. J. & Marzano J. S. (2003). The Keys to Classroom Management. Educational Leadership, 61(1), 6-13.
New, R. (1990). Excellent Early Education: A City in Italy Has It. Young Children, 45(6), 4-10.
Ogletree, E. J. (1996). The Comparative Status of the Creative Thinking Ability of Waldorf Education Students. ERIC, 1-15.
Oxley, D. (1994). Organizing schools into small units: Alternatives to homogeneous grouping. Phi Delta Kappan, 75(7), 521-526.
Pecanic, M. L. (2003). The Experience and Effects of Looping In the Elementary Classroom (Master’s thesis). Biola University, La Mirada, California.
Orazi, G. (2012). The effectiveness of looping in self-contained special education classrooms (Master’s thesis). Rowan University, New Jersey.
Thomas, M. (2005). The Effects Of Looping On Student Achievement And Self-Efficacy Of Exceptional Education Students (Doctoral dissertation). University Of Central Florida. Orlando, Florida.
Van Maele, D. & Van Houtte, M. (2011). The quality of school life: Teacher-student trust relationships and the organizational school context. Social indicators research, 100(1), 85-100.
Wang, L., Wu, M. Y., Shi, Y. J., Cheng, Y. Z., Loyalka, P., Chu, J., Kenny, K., & Rozelle, S. (2017). The Effect of Teacher Looping on Student Achievement: Evidence from Rural China. Stanford University.
Wynne, E. & Walberg. H. (1994). Persisting Groups: An Overlooked Force for Learning. Phi Delta Kappan, 75(7) 527 -528.