آقآتابای، آمنه. (1393). بررسی رابطة هوش اجتماعی و تنظیم هیجان با تعللورزی تحصیلی با توجه به میانجیگری برونگرایی دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر گنبدکاووس در سال 92-93 (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
احقر، قدسی و سرابی، فرزانه. (1394). رابطه اهمالکاری با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان. فصلنامة روانشناسی تحلیلی-شناختی، 6(23)، 48-43.
پاشا، غلامرضا و اسماعیلی، سمیّه. (1386). مقایسه اضطراب، ابراز وجود، احساس تنهایی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان شبهخانواده و بیسرپرست و دانشآموزان عادی استان خوزستان. فصلنامة یافتههای نو در روانشناسی، 1(4)، 35-22.
تجویدی، منصوره و ضیغمی محمدی، شراره. (1391). میزان احساس تنهایی، ناامیدی و عزتنفس در نوجوانان مبتلابه تالاسمی ماژور. فصلنامة پژوهشی خون، 9(1)، 43-36.
ترخان، مرتضی. (1395). تأثیر مداخلههای شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر احساس تنهایی و کمرویی دانشجویان. دوفصلنامة شناخت اجتماعی، 5(2)، 104-92.
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا. (1386). رابطة تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. مجلة اندیشههای نوین تربیتی، 3(3 و 4)، 80-61.
دادور، سمانه. (1393). رابطة بین اهمالکاری تحصیلی و فرسودگی تحصیلی با دستاورد آموزشی در میان دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه الزهراء، تهران.
دشتبزرگی، زهرا. (1395). رابطة تعللورزی و کمالگرایی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان پزشکی. نشریة راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(1)، 41-34.
صیف، محمدحسن؛ رستگار، احمد؛ ارشادی، راحله و مظلومیان، سعید. (1395). مدل علّی روابط جهتگیری هدف و فرسودگی تحصیلی: نقش واسطهای خودکارآمدی و اهمالکاری تحصیلی. مجلة گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 4(13)، 374-361.
عزیزی ابرقویی، محسن. (1389). رابطة بین خود کارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
عظیمی، محمد؛ پیری، موسی و زوّار، تقی. (1393). رابطه فرسودگی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطه. مجلة آموزش و ارزشیابی، 7(27)، 102-87.
علاقه بند، علی. (1395). جامعهشناسی آموزشوپرورش. تهران: نشر ویرایش (روان/ ارسباران).
گل محمدیان، محسن و سعیدیان، جلیل. (1393). رابطة باورهای غیرمنطقی، خودتنظیمی و تعللورزی با فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
مقدسی، ثریا. (1391). رابطة جهتگیری هدف و حمایت اجتماعی ادراکشده با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
نادری، فرح و حقشناس، فریبا. (1388). رابطة تکانش گری و احساس تنهایی با میزان استفاده از تلفن همراه در دانشجویان. مجلة یافتههای نو درروان شناسی، 4(12)، 121-111.
نجفی، محمود؛ دهشیری، غلامرضا؛ شیخی، منصوره و دبیری، سولماز. (1390). نقش حرمت خود و مؤلفههای تنهایی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی. فصلنامة روانشناسی تربیتی، 22(7)، 171-155.
نیکبخت، الهام؛ عبدخدایی، محمد سعید و حسنآبادی، حسین. (1393). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش انگیزش تحصیلی و کاهش اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. مجلة پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 3(2)، 94-81.
Bakkaloğlu, H. (2010). A comparison of the loneliness levels of mainstreamed primary students according to their sociometric status. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 330-336.
Balkis, M. (2013). Academic procrastination, academic life satisfaction and academic achievement: The mediation role of rational beliefs about studying. Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies, 13(1), 57-74.
Bossaert, G., Colpin, H., Pijl, S. J., & Petry, K. (2012). Loneliness among students with special educational needs in mainstream seventh grade. Research in Developmental Disabilities, 33(6), 1888-1897.
Brown, P. C., May, R. W., Sanchez-Gonzalez, M. A., Koutnik, A. P., & Fincham, F. D. (2013). The relationship of school burnout, anxiety, and depressive symptoms with academic performance. Poster session presented at the 25th Annual Convention of the Association for Psychological Science; 2013 May; Washington, DC.
Buelga, S., Musitu, G., Murgui, S., & Pons, J. (2008). Reputation, loneliness, satisfaction with life and aggressive behavior in adolescence. The Spanish journal of psychology, 11(1), 192-200.
De Jong Gierveld, J., Van Tilburg, T., & Dykstra, P. (2006). Loneliness and Social Isolation. In A. Vangelisti & D. Perlman (Eds.), The Cambridge Handbook of Personal Relationships (pp. 485-500). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511606632.027
Dunn, J. C., Dunn, J. G., & Bayduza, A. (2007). Perceived athletic competence, sociometric status, and loneliness in elementary school children. Journal of Sport Behavior, 30(3), 249-269.
Duru, E., Duru, S., & Balkis, M. (2014). Analysis of relationships among burnout, academic achievement, and self-regulation. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(4), 1274-1284.
Erdinç, D. U. R. U. (2009). Prevalence of academic procrastination behavior among pre-service teachers, and its relationship with demographics and individual preferences. Journal of Theory and Practice in Education, 5(1), 18-32.
Hen, M., & Goroshit, M. (2014). Academic procrastination, emotional intelligence, academic self-efficacy, and GPA: A comparison between students with and without learning disabilities. Journal of learning disabilities, 47(2), 116-124.
Howell, A. J., & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43(1), 167-178.
Howell, A. J., Watson, D. C., Powell, R. A., & Buro, K. (2006). Academic procrastination: The pattern and correlates of behavioral postponement. Personality and Individual Differences, 40(8), 1519-1530.
Junttila, N., & Vauras, M. (2009). Loneliness among school‐aged children and their parents. Scandinavian Journal of Psychology, 50(3), 211-219.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610.
Kim, K. R., & Seo, E. H. (2015). The relationship between procrastination and academic performance: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 82(3), 26-33.
Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination, When Good Things Don’t Come to Those Who Wait. European Psychologist, 18(1), 24-34.
Lay, C. H. (1986). At last, my research article on procrastination. Journal of research in personality, 20(4), 474-495.
Lin, S. H., & Huang, Y. C. (2012). Investigating the relationships between loneliness and learning burnout. Active Learning in Higher Education, 13(3), 231-243.
Mullen, A. (2014). The Role of Psychological Flexibility in Procrastination (Master’s Thesis). The university of Louisiana, Lafayette.
Onwuegbuzie, A. J. (2004). Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(1), 3-19.
Rakes, G. C., & Dunn, K. E. (2010). The Impact of Online Graduate Students' Motivation and Self-Regulation on Academic Procrastination. Journal of Interactive Online Learning, 9(1), 78-93.
Russell, D. W. (1996). UCLA Loneliness Scale (Version 3): Reliability, validity, and factor structure. Journal of personality assessment, 66(1), 20-40.
Russel, D., Peplau, L. A., & Cutrona, C. E. (1980). The revised UCLA Loneliness Scale: Concurrent and discriminant validity evidence. Journal of personality and social psychology, 39(3), 472-480.
Schaufeli, W. B., Martinez, I. M., Pinto, A. M., Salanova, M., & Bakker, A. B. (2002). Burnout and engagement in university students a cross-national study. Journal of cross-cultural psychology, 33(5), 464-481.
Schinka, K. C., VanDulmen, M. H., Bossarte, R., & Swahn, M. (2012). Association between loneliness and suicidality during middle childhood and adolescence: longitudinal effects and the role of demographic characteristics. Journal of psychology, 146(1-2), 105-118.
Schraw, G., Wadkins, T., & Olafson, L. (2007). Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational psychology, 99(1), 12-24.
Sirois, F. M. (2014). Procrastination and stress: Exploring the role of self-compassion. Self and Identity, 13(2), 128-145.
Sirois, F. M., & Tosti, N. (2012). Lost in the moment? An investigation of procrastination, mindfulness, and well-being. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 30(4), 237-248.
Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of counseling psychology, 31(4), 503-509.
Steel, P., & Klingsieck, K. B. (2016). Academic procrastination: Psychological antecedents revisited. Australian Psychologist, 51(1), 36-46.
Stoliker, B. E., & Lafreniere, K. D. (2015). The influence of perceived stress, loneliness, and learning burnout on university students' educational experience. College Student Journal, 49(1), 146-160.
Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social isolation. Cambridge, MA, US: The MIT Press.
Yang, H. J. (2004). Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwan’s technical–vocational colleges. International Journal of Educational Development, 24(3), 283-301.
Zhang, Y., Gan, Y., & Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529-1540.
Zhu, Y., Zhu, H., Liu, Q., Chen, E., Li, H., & Zhao, H. (2016). Exploring the Procrastination of College Students: A Data-Driven Behavioral Perspective. In International Conference on Database Systems for Advanced Applications (pp. 258-273). Cham, Switzerland: Springer.