آهی، محمد و سوری، زهره. (1394). بلاغت ارتباط کلامی در قرآن. سراج منیر، 6(19)، 25- 48.
احمدزاده، سیدمصطفی. (1385). اصول حاکم بر ارتباطات میان فردی از دیدگاه قرآن کریم. فصلنامة پژوهشهای قرآنی، 12، 308-319.
احمدی، محمدسعید؛ حاتمی، حمیدرضا؛ احدی، حسن و اسدزاده، حسن. (1391). آموزش مهارتهای ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامة رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(16)، 105- 118.
بورقانی فراهانی، مریم. (1393). نشانهشناسی و روایتشناسی ارتباطات کلامی و غیرکلامی اخبار شبکه بی بی سی فارسی. پژوهشهای ارتباطی، 21(80)، 105-128.
بهادری خسروشاهی، جعفر و حبیبی کلیبر، رامین. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر انگیزش تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دورة متوسطه. مجلة آموزش و ارزشیابی، 10(39)، 151- 173.
حسینی، سیدبشیر و شکری، حمید. (1393). تدوین الگوی ارتباطات کلامی انسان با انسان در نهجالبلاغه. فصلنامة رادیو تلویزیون، 10(22)، 35-59.
خلیلی، سمانه و باقری، خسرو. (1395). بهبود بخشیدن به فرایند ارتباط در آموزش و پرورش با نظر به آرای لیوتار. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 4(6)، 51- 70.
رحمانی، فریده. (۱۳۹۲). مطالعه رابطة بین مهارتهای ارتباطی معلمان ابتدایی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان همان دوره در استان قزوین (پایاننامة منتشرنشده کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور تهران.
علیزاده، سهیلا و جویباری، آزیتا. (1395). رابطة مهارتهای ارتباطی معلمان باانگیزه به مطالعه در دانشآموزان ابتدایی کلاس ششم منطقه چهار تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی، 8(29)، 31- 42.
مروتی، سهراب و شکربیگی، نرگس. (1391). نقش ارتباطات کلامی در سازندگی رفتارهای انسان از دیدگاه قرآن و روایات. بصیرت و تربیت اسلامی، 9(22)، 25- 59.
موسوی ندوشن، سیدبهروز و اسلامی، حسین. (1394). بررسی رابطة مهارتهای ارتباط کلامی و غیرکلامی با خودپنداری و عزتنفس دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد. اولین همایش ملی تربیت دینی، راهی به سوی تعالی، میبد، دانشگاه آزاد اسلامی.
وردی علایی، طیبه. (1394). مدیریت دقیقهها در معلمه. تهران: انتشارات پرورش ذهن فرزام.
نیکداراصل، محمدحسین و احمدیانی پی، محمدهادی. (1395). تحلیل و رمزگشایی ارتباطات غیرکلامی در بوستان سعدی. مجلة شعرپژوهی دانشگاه شیراز، 8(1)، 181-210.
Akomolafe, M. J., Ogunmakin, A. O., & Fasooto, G. M. (2013). The role of academic self- efficacy, academic motivation and academic self- concept in predicting secondary school Students academic performance. Journal of Educational and Social Research, 3(2), 335-342.
Bell, M. (2014). Face-to-Face Verbal Communication and Social Skills: The Link to Adolescent Learning (MA dissertation). University of Wyoming, Wyoming, Laramie.
Chen, K. C., & Jang, S. J. (2010). Motivation in online learning: Testing a model of self-determination theory. Journal of Computers in Human Behavior, 26(4), 741–752.
Dammak, M. K., Azaiez, F., & Bahloul, M. (2015). Quantitative Study of Verbal Communication of the Teacher toward Girls and Boys. Creative Education, 6(12), 1336-1341.
Fridberg, M., Thulin, S., & Redfors, A. (2017). Preschool children’s Collaborative Science Learning Scaffold by Tablets. Research in Science Education, 48(5), 1007-1026
Georgakopoulos, A., & Guerrero, L. K. (2010). Student perceptions of teachers’ nonverbal and verbal communication: a comparison of best and worst professors across six cultures. International Education Studies, 3(2), 3-16.
Grebelsky-Lichtman, T. (2017). Verbal versus nonverbal primacy: Children’s response to parental incongruent communication. Journal of social and personal Relationships, 34(5), 636-661.
Gillies, R. M. (2004). The effects of communication training on teachers’ and students’ verbal behaviors during cooperative learning. International Journal of Educational Research, 41(3), 257-279.
Keyton, J., Caputo, J. M., Ford, E. A., Fu, R., Leibowitz, S. A., Liu, T. & Wu, C. (2013). Investigating verbal workplace communication behaviors. The Journal of Business Communication, 50(2), 152-169.
Khan, A., Khan, S., Zia-Ul-Islam, S., & Khan, M. (2017). Communication Skills of a Teacher and Its Role in the Development of the Students' Academic Success. Journal of Education and Practice, 8(1), 18-21.
Malandrakis, G., Karagianni, A., & Pani, D. (2016). Student-teachers’ verbal communication patterns during their teaching practice in ‘Studies for the Environment 'subject in early Greek primary classes. European Journal of Teacher Education, 39(4), 491-506.
Melser, D. (2009). Verbal communication: from pedagogy to make-believe. Language Sciences, 31(5), 555-571.
Okoli, A. C. (2017). Relating Communication Competence to Teaching Effectiveness: Implication for Teacher Education. Journal of Education and Practice, 8(3), 150-154.
Percy, R., Creswell, C., Garner, M., O’Brien, D., & Murray, L. (2016). Parents’ verbal communication and childhood anxiety: A systematic review. Clinical child and family psychology review, 19(1), 55-75.
Saleh, E. A. A., Attia, K. A. M., & Al-Jundi, A. A. H. (2017). The Effect of Using Computer Program on Developing Verbal Communication among Mentally Retarded Children in the Elementary Stage in Rafha Province. International Journal of English Linguistics, 7(3), 171-181.
Sternberg, R. J., & Zhang, L. F. (2005). Styles of Thinking as a Basis of Differentiated Instruction. Theory Into Practice (TIP), 44(3), 245-253.
Tutkun, O. F. (2015). Prospective teacher’s communication skills level: intellectual, emotional and behavioral competencies. The Anthropologist, 19(3), 665-672.
Yusof, F. M., & Halim, H. (2014). Understanding teacher communication skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 155, 471-476.