مهرمحمدی، محمود؛ موسیپور، نعمتالله؛ احمدی، آمنه، احمدی؛ مشفقآرانی، بهمن؛ آلحسینی، فرشته؛ حسینزاده، غلامحسین؛ ؛ احمدی، فاطمهزهرا؛ صفرنواده، خدیجه؛ ... و مهدویهزاوه، منصوره (1395). راهنمای عملی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
دانشگاه فرهنگیان. (1391). اساسنامة دانشگاه فرهنگیان ایران. قابل بازیابی در www.cfu.ac.ir
الماسی، حجتالله؛ زارعیزوارکی، اسماعیل؛ نیلی، محمدرضا و دلاور، علی. (1396). ارزشیابی برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل ارزشیابی هدفمحور تایلر. فصلنامة تدریسپژوهی، 5(1)، 24-1.
آکر، دیوید. (1385). مدیریت استراتژیک (ترجمة حسین صفرزاده؛ علیاکبر فرهنگی و مهدی خادمی). تهران: پیام پویا. (اثر اصلی در سال 1999 چاپ شده است).
امامجمعه، محمدرضا و مهرمحمدی، محمود. (1385). نقد و بررسی رویکردهای تدریس فکورانه به منظور ارائه برنامة درسی تربیت معلم فکور. فصلنامة برنامة درسی، 1(3)، 66-30.
پریشانی، ندا و خروشی، پوران. (1395). چالشها و فرصتهای درسکارورزی از نظر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی پردیس فاطمه الزهرا و شهید رجایی اصفهان. کنفرانس بینالمللی هزارة سوم علوم انسانی. قابل بازیابی در - https://elmnet.ir
تاتاری، محسن؛ تاجیک، فاطمه؛ و تاتاری، فهیمه. (1395). ارزیابی و مطالعه جایگاه برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. در مقالات برگزیده نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (صص. 2-4). مشهد: تمرین.
تلخابی، محمود و فقیری، محمد. (1393). کارورزی دانشجومعلمان. آموزشنامة دانشگاه فرهنگیان،
جمشیدیتوانا، اعظم؛ امام جمعه، محمدرضا و عصاره، علیرضا. (1395). تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامة کارورزی. فصلنامة نظریه و عمل در برنامة درسی، 4(7)، 226-197.
جمشیدیتوانا، اعظم و امام جمعه، محمدرضا. (1395). بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامة درسی تربیت معلم بر رشد شایستگیهای دانشجو معلمان، فصلنامة پژوهشهای برنامة درسی، 6(1). 20-1.
جهانیان، رمضان. (1380). بررسی تحصیلات کارکنان آموزش و پرورش و تعیین روشهای مطلوب آموزش نیروی انسانی. مدیریت در آموزش و پرورش، 7(28)، 101-86.
حجازی، اسد. (1396). کارورزی در دانشگاه فرهنگیان ایران: چالشها و راهبردها؛ یک مطالعة کیفی. سومین همایش ملی تربیت معلم، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز. قابل بازیابی در www.civilica.com
حداد، شیما و خروشی، پوران. (1395). شناسایی فرصتها و محدودیتهای درس کارورزی از نظر دانشجویان کارورز دانشگاه فرهنگیان. در مقالات برگزیده نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (صص. 6-4). مشهد: تمرین.
زارعصفت، صادق. (1396). واکاوی تجربههای زیستة کارورزی در دانشگاه فرهنگیان؛ طراحی الگوی مفهومی. دوفصلنامة نظریه و عمل در برنامة درسی، 5(9)، 68-37.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران.
صافی، احمد. (1384). تمرین معلمی، کارورزی مدیریت و مشاوره. تهران: رشد.
صادقی، ناهید. (1387). رویکردی به رشد حرفهای معلمان. فصلنامة روانشناسی و علوم تربیتی، 38(2)، 69-49.
طریقیطاهر، عباس. (1387). بررسی مسائل و مشکلات دورههای آموزشی کوتاهمدت آموزش ضمن خدمت معلمان شهر همدان. (پایاننامة منتشر نشدة کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
قادری، مصطفی؛ ناطقی، فائزه؛ و نصرتی، نسرین. (1395). راهنمای ارائة مدلی نظری برای کارورزی بر اساس مدلهای دانش عملی و دیدگاه ژوزف شوآب در پرکتیکال. در مقالات برگزیده نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (صص. 89-63). مشهد: تمرین.
فضلالهی، سیف الله و ملکیتوانا، منصوره. (1390). راهکارهای برونرفت از موانع فرهنگی تولید علم در دانشگاهها. فصلنامة معرفت، 20(17)، 124-111.
فیضی، سعیده. (1395). بررسی تأثیر حضور کارورزان در مدرسه بر روی دانشآموزان. در مقالات برگزیده نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (صص. 12-10). مشهد: تمرین.
کرامتی، انسی و احمدآبادی، زهرا. (1396). تبیین دیدگاه مدیران و دبیران دبیرستانها در مورد مشارکت در درس کارورزی؛ یک مطالعة پدیدار شناختی. فصلنامة پژوهش در تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان، 1(1)، 125- 101.
کرمی، زهره؛ سراجی، فرهاد و معروفی، یحیی. (1396). برنامة درسی روایتپژوهی و توسعة حرفهای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان طراحی الگو برنامة درسی. دوفصلنامة نظر و عمل در برنامهریزی درسی، 5(9)، 104-69.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس. (1386). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، (ترجمه احمدرضا نصر). تهران: سمت. (اثر اصلی در سال 1994 چاپ شده است).
مهرمحمدی، محمود. (1379). رابطه میان پژوهش و عمل تربیتی. پژوهشنامه، 44(1)، 47- 25.
مهرمحمدی، محمود. (1392). برنامة درسی تربیت معلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم ایران. دوفصلنامة نظریه و عمل در برنامة درسی، 1(33)، 26- 5.
موسیپور، نعمتالله و احمدی، آمنه. (1393). طراحی کلان برنامة درسی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
وزارت آموزش و پرورش. (1390). سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش.
Brown, N. (2008). Assessment in the Professional Area Context. Journal of University Teaching and Learning Practice, 5(1), 88–101
Bukaliya, R. (2012).The potential benefits and challenges of intership programnes in an Old institutions: a case for the zimbabaw open university. International journal on nrw trends in education on thir implication, 3(13), 118-133.
Laboskey, V. K. (1994). Development of reflectivle practice: A study of preservice teachers. New York: Teachers College Press.
Teacher Candidate Internship Handbook. (2015). Darden College of Education.
University of Western Ontario. (2016, January 9). Training program (Internship) of the education students of the faculty of education. Retrieved from http//:www.uwo.ca.
UNESCO. (1990). Education for the Future, Regional meeting in Bangkok, Educational Research of the Ministry of Education.
Xiuli, M. (2011). Student Teachers, Professional Learning in Teaching Practicum-Without Mentor Teachers’ Support. International Journal of Arts & Sciences, 4(8), 329-340.