آذر، عادل؛ غلامرضایی، داود؛ داناییفرد، حسن و خداداد حسینی، حمید. (1392). طراحی مدل تحلیل سیاستهای آموزش عالی کشور با استفاده از پویایی سیستم؛ مورد برنامة پنجم توسعه. فصلنامة سیاست علم و فناوری، 5(4)، 18-1.
باردن، لورنس. (1375). تحلیل محتوا (ترجمة ملیحه آشتیانی و محمد یمنی دوزی سرخابی). تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
رابرتسون، رونالد. (1380). جهانیشدن: تئوریهای اجتماعی و فرهنگ جهانی (ترجمة کمال پولادی). تهران: نشر ثالث و مرکز بینالمللی گفتوگوی تمدنها.
شریفی طرازکوهی، حسین. (1387). زمینهها و آثار شهروندی جهانی. فصلنامه سیاست خارجی، 21(4)، 856-835.
شریفی طرازکوهی، حسین. (1392). درآمدی بر شهروندی جهانی. تهران: نشر میزان.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1384). جهانی شدن و تربیت شهروندی جهانی. در مجموعه مقالات اولین همایش جهانی شدن و تعلیموتربیت (صص.371-351). تهران: جهاد دانشگاهی.
قائدی، محمدرضا و گلشنی، علیرضا. (1395). روش تحلیل محتوا، از کمیگرایی تا کیفیگرایی. روشها و مدلهای روانشناختی. 7(23)، 82-57.
قائدی، یحیی. (1385). تربیت شهروند آینده. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 5(17)، 210-183.
قورچیان، نادرقلی و افتخار زاده، سیدفرهاد. (1384). ارائه مدلی جهت تربیت شهروند حرفه ای در نظام آموزش عالی کشور در هزاره سوم. فصلنامة آیندهپژوهی مدیریت، 18(3)، 80-68.
کریپندورف، کلوس. (1384). تحلیل محتوا مبانی روششناسی (ترجمة هوشنگ نایبی). تهران: نشر نی.
گوازی، آرش. (1386). مطالعه تطبیقی تحلیلی شیوه انتخاب و سازماندهی محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی و آموزش شهروندی در مقطع آموزش ابتدایی ایران با سوئد. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 7(25)، 11-48.
معروفی، یحیی و یوسف زاده، محمدرضا. (1388). تحلیل محتوا در علوم انسانی. همدان: سپهر دانش.
نقیب زاده، میرعبدالحسین. (1375). فلسفة آموزشوپرورش. تهران: امیرکبیر.
واترز، مالکوم. (1379). جهانیشدن (ترجمة اسماعیل مردانی گیوی و سیاوش مریدی). تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
Bonk, Curtis J. (2009). The World is Open: How Web Technology if Revolutionizing Education. San Francisco: Jossey-Bass.
Cho, Y. & Chi, E. (2015). A comparison of attitudes related to global citizenship between Korean And Us-educated Korean university students. Asia Pacific Journal of Education, 35(2), 213-225.
Cole, F.L. (1988). Content analysis: process and application. Clinical Nurse Specialist, 2(1), 53–57.
Hanson, L. (2010). Global citizenship, global health, and the internationalization of curriculum: A study of transformative potential. Journal of Studies in International Education, 14, 70–88.
Hartman, E. (2009). Educating for global citizenship through service-learning: A theoretical account and curricular evaluation (Doctoral dissertation, University of Pittsburgh). Retrieved from http://d-scholarship.pitt.edu/9657/1/HartmanEM2008etd _final.pdf.
Jorgenson, S. & Shultz, L. (2012). Global Citizenship Education (GCE) in Post-Secondary Institutions: What is protected and what is hidden under the Umbrella of GCE. Journal of Global Citizenship & Equity Education, Special Edition, 2(1), 1-22.
Law, w. (2007). Globalization, city development and citizenship education in China’s Shanghai. International Journal of Educational Development, 27, 18-38.
Marshall, H. (2009). Educating the European citizen in the global age: Engaging with the post national and identifying a research agenda. Journal of Curriculum Studies, 41(2), 247-267.
Morais, D. & Ogden, A. (2011). Initial development and validation of the global citizenship scale. Journal of studies in international education, 15(5), 445-466.
Myers, J. P. (2016). Charting a democratic course for global citizenship education: Research directions and current challenges. Education Policy Analysis Archives, 24(55), 1-19.
Olson, C. L., & Evans, R. (2007). At home in the world: Bridging the gap between internationalization and multicultural education. Washington, DC: American Council on Education.
Olson, C. & Kroeger, K. (2001). Global Competency and Intercultural Sensitivity. Journal of Studies in International Education, 5(2), 116-137
Oxfam. (2004). A curriculum for Global citizenship: a guide for teachers and education workers. oxford: Oxfam.
Perry, L., Stoner, K., Stoner, L., Wadsworth, D., Page, R. & Tarrant, M. (2013). The importance of global citizenship to higher education: The role of short-term study abroad. British Journal of Education, Society & Behavioral Science, 3, 184–194.
Reysen, S. & Miller, I. K. (2013). A model of global citizenship: Antecedents and outcomes. International Journal of Psychology, 48(5), 858–870.
Sklad, M., Friedman, J., Park, E & Oomen, B. (2016). Going Glocal: a qualitative and quantitative analysis of global citizenship education at a Dutch liberal arts and sciences college. Higher Education, 72, 323–340.
Stromquist, N. (2007). Internationalization as a response to globalization: Radical shifts in university environment. Higher Education, 53, 81–105.
Stromquist, N. & Monkman, K. (Eds.). (2014). Globalization & education: integration and contestation across cultures. United Kingdom: Rowman & Littlefield Education.
Tobiasen, M. (2000). Global Citizenship. European Consortium for Political Research- Joint Sessions. Copenhagen, 14-19. April 2000.
UNESCO. (2015). Global Citizenship Education: Topics and learning objectives. Paris: UNESCO. Retrieved from http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002329/232993e.pdf