آییننامة اجرایی مدارس به شماره 8/1077/120 مصوب 7/6/79 شورایعالی آموزشوپرورش و به شماره 20151/400 -10/7/79 وزارت.
براری، رضا و جمشیدی، لاله. (1394). نقش میانجی خودکارآمدی معلمان در رابطة بین هوش هیجانی و فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی. رهیافتی نو درمدیریت آموزش، 4(24)، 200-177.
بیرامی، منصور.، گلپرور، فرشته و میرنسب، میرمحمود. (1394). تبیین راهبردهای مدیریت قلدری بر اساس خودکارآمدی معلمان، نقش میانجیگرایانة باورها و نگرش معلمان در مورد قلدری دانشآموزان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 5(1)، 107-120.
چاری، مسعودحسین.، سماوی، سیدعبدالوهاب و محمدی، مژگان. (1389). بررسی شاخصهایروانسنجی پرسشنامة خودکارآمدی معلم. مطالعات آموزش و یادگیری، 2(59)، 106-85.
سالاری، سمیه. (1395). امکانسنجی پیادهسازی منتورینگ در صلاحیت حرفهای معلمان دورة ابتدایی (پایاننامه منتشر نشدة کارشناسیارشد). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
سندتحول بنیادین آموزش وپرورش (1390).
صافی، احمد. (1398). سازمان و قوانین آموزشوپرورش ایران (چاپ بیست و هفتم). تهران: سمت.
صوفی، فرزانه. (1395). تأثیر نقش منتورینگ مدیران مدارس بر افزایش خودکارآمدی تصمیمگیری شغلی و مهارتهای سیاسی معلمان (پایاننامه کارشناسیارشد). دانشگاه ایلام.
عسگریانی، سیدحمید. (1392). راهبردهای مدیریت آموزشگاهی: آییننامهها و مقررات مدارس. خراسان رضوی: ضریح آفتاب.
کدیور، پروین. (1381). روانشناسی یادگیری. تهران: سمت.
محمدی، زهرا. (1398). نقش منتورینگ معلمان باتجربه بر توسعة حرفهای معلمان کمتجربه در مدارس ابتدایی شهر قائن (پایاننامه منتشر نشده کارشناسیارشد). دانشگاه بیرجند.
مخلصی، سمیرا.، کریمیان، نورالسادات.، عبادی، عباس.، خوشنژاد، فهیمه و دبیری، فاطمه. (1395).روانسنجی پرسشنامة بیاختیاری ادرار در زنان متأهل استان قم در سال 1394. دانشگاه علومپزشکی رفسنجان، 15(10)، 955-966.
میرصالح، یاسر.، پورعابدینیاردکانی، محمد و موسوی ندوشن، سیدحسین. (1395). تأثیر منبع کنترل معلم، خودکارآمدی مدیریت کلاس و نظم و خودکارآمدی تدریس برجو محیطی کلاس در معلمان دورة ابتدایی. رویکردهای نوین آموزشی، 1(23)، 125-145.
نبوی، سیدصادق وسهرابی، فرامرز. (1396). پیشبینی سلامت روان معلمان براساس خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و وضع اقتصادی-اجتماعی. مدیریت ارتقاءی سلامت، 7(2)، 24-15.
نولان، جیمزو ای. هوور، لیندا. (1395). نظارت آموزشی و ارزشیابی عملکرد معلم: نظریه و عمل (ترجمة بیژن عبدالهی). تهران: دانشگاه خوارزمی. (اثر اصلی در سال 2011 چاپ شده است).
ویسکرمی، حسنعلی.، قدمپور، عزتالله و متقینیا، محمدرضا. (1397). الگوی ساختاری تأثیر اعتماد سازمانی بر خودکارآمدی شخصی با میانجیگری خودکارآمدی جمعی معلمان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 1(16)، 282-259.
هوی، وین. ک و میسکل، سیسل. جی. (1395). مدیریت آموزشی، تئوری، تحقیق وعمل (ترجمة حسین عباسیان و مریم ساسانیان). تهران: آرادکتاب. (اثر اصلی در سال 2013 چاپ شده است).
یعقوب نژاد قاین، ناصر.، بهرنگی، محمدرضا و زینآبادی، حسن رضا. (1394). معلمان تازهکار از والدین چه انتظاراتی دارند؟ یافتههای یک پژوهش کیفی-کمّی در مدارس ابتدایی تهران. علوم تربیتی، 22(2)، 5-20.
Alessa, M.A. (2017). The Influence of Mentoring Relationship Quality and Satisfaction on Novice Teachers' Self-Efficacy (Doctoral Dissertation). University of North Dakota.
Ali, Ö., & Cansu, K. (2019). Beginning Preschool Teachers' Views toward Mentoring Programs in Turkey. Education and Learning, 8(1), 182-195.
Arroyo, M., Quinn, L. F., Paretti, L., & McCarthy, J. (2020). A Content Analysis of Coaching Novice Teachers. Educational Research: Theory and Practice, 31(1), 22-25.
Becker, A. (2019). Impact of a Coaching Cycle on Teacher Self-Efficacy (Master's thesis). Northwestern College.
Baron, L., & Morin, L. (2010). The impact of executive coaching on self-efficacy related to management soft-skills. Leadershi & Organization Development Journal, 31(1), 18- 38
Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P., & Malone, P. S. (2006). Teachers' self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students' academic achievement: A study at the school level. Journal of school psychology, 44(6), 473-490.
Chopin, S. M., Danish, S. J., Seers, A., & Hook, J. N. (2012). Effects of mentoring on the development of leadership self-efficacy and political skill. Journal of Leadership Studies, 6(3), 17-32.
Elliott, E. M., Isaacs, M. L., & Chugani, C. D. (2010). Promoting Self-Efficacy in Early Career Teachers: A Principal's Guide for Differentiated Mentoring and Supervision. Florida Journal of Educational Administration & Policy, 4(1), 131-146.
Feng, L., Hodges, T. S., Waxman, H. C., & Joshi, R. M. (2019). Discovering the impact of reading coursework and discipline-specific mentorship on first-year teachers’ self-efficacy: a latent class analysis. Annals of dyslexia, 69(1), 80-98.
Flanagan.T.M. (2006). The Perceived Effectiveness of a Beginning Teacher Mentoring Pogram in Central Virginia (Doctoral Dissertation). Liberty University.
Gürol, A., & Aktı, S. (2010). The relationship between pre-service teachers’ self efficacy and their internet self-efficacy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3252-3257.
Haggard, D. L., Dougherty, T. W., Turban, D. B., & Wilbanks, J. E. (2011). Who is a mentor? A review of evolving definitions and implications for research. Journal of management, 37(1), 280-304.
Hallam, P. R., Chou, P. N., Hite, J. M., & Hite, S. J. (2012). Two contrasting models for mentoring as they affect retention of beginning teachers. NASSP Bulletin, 96(3), 243-278.
Hattingh, M., Coetzee, M., & Schreuder, D. (2005). Implementing and sustaining mentoring programmes: A review of the application of best practices in the South African organisational context. SA Journal of Human Resource Management, 3(3), 40-48.
Hezlett, S. A., & Gibson, S. K. (2005). Mentoring and human resource development: Where we are and where we need to go. Advances in Developing Human Resources, 7(4), 446-469.
Ingersoll, R. M., & Smith, T. M. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational leadership, 60(8), 30-33.
Ingrid, R.W. (2012). The Impact OF Induction /Mentoring On Job Satisfaction and Retention of Novice Teacher (Doctoral dissertation). Bowie State University.
Johnson, S. M., & Birkeland, S. E. (2003). Pursuing a “sense of success”: New teachers explain their career decisions. American educational research journal, 40(3), 581-617.
Kao, K. Y., Rogers, A., Spitzmueller, C., Lin, M. T., & Lin, C. H. (2014). Who should serve as my mentor? The effects of mentor's gender and supervisory status on resilience in mentoring relationships. Journal of Vocational Behavior, 85(2), 191-203.
Kram, K. E. (1983). Phases of the mentor relationship. Academy of Management, 26(4), 608-625.
Lewis, R., Romi, S., Katz, Y. J., & Qui, X. (2008). Students’ reaction to classroom discipline in Australia, Israel, and China. Teaching and Teacher Education, 24(3), 715-724.
LoCasale-Crouch, J., Davis, E., Wiens, P., & Pianta, R. (2012). The role of the mentor in supporting new teachers: Associations with self-efficacy, reflection, and quality. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 20(3), 303-323.
Mackie, L. (2018). Understandings of mentoring within initial teacher education school placement contexts: A Scottish perspective. Professional Development in Education, 44(5), 622-637.
Mullen, C. A. (2005). Mentorship primer (Vol. 6). Peter Lang.
Neal T. I. (2011). Mentoring, self-efficacy and nurse practitioner students: A modified replication. Doctoral dissertation, Ball State University. USA.
Noe, R. A. (1988). An investigation of the determinants of successful assigned mentoring relationships. Personnel psychology, 41(3), 457-479.
Noe, R. A., Hollenbeck. J. R., Gerhart, B., & Wright, P. M. (2017). Fundamentals of Human Resource Management (7th edition). Mc Grraw Hill/Irwin, Americas, New York.
Potts, K. D. (2007). Mentoring for Novice Elementary School Teachers: It’s Influence on Retention and Attrition Rates (Doctoral dissertation). Nova Southeastern University.
Ragins, B. R., & Cotton, J. L. (1999). Mentor functions and outcomes: A comparison of men and women in formal and informal mentoring relationships. Applied psychology, 84(4), 529-550.
Richard, O. C., Ismail, K. M., Bhuian, S. N., & Taylor, E. C. (2009). Mentoring in supervisor–subordinate dyads: Antecedents, consequences, and test of a mediation model of mentorship. Business Research, 62(11), 1110-1118.
Sali, P., & Kecik, I. (2018). Challenges of First Years of Teaching in Turkey: Voices of Novice EFL Teachers. English Language Teaching, 11(4), 117-131.
Sambunjak, D., Straus, S. E., & Marušić, A. (2006). Mentoring in academic medicine: a systematic review. Jama, 296(9), 1103-1115.
Schwerdtfeger, A., Konermann, L., & Schönhofen, K. (2008). Self-efficacy as a health-protective resource in teachers? A biopsychological approach. Health Psychology, 27(3), 358-368.
Senler, B., & Sungur, S. (2010). Pre-Service Science Teachers TeachingS-Efficacy: A Case from Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences 9, 771-775.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2007). Dimensions of teacher self-efficacy and relations with strain factors, perceived collective teacher efficacy, and teacher burnout. Journal of educational psychology, 99(3), 611-625.
Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and teacher education, 17(7), 783-805.
Wayne, S. J., Shore, L. M., & Liden, R. C. (1997). Perceived organizational support and leader-member exchange: A social exchange perspective. Academy of Management, 40(1), 82-111.