آزاد، ابراهیم. اسمعیلی، مهدی. و محمدعلی، محبوبه. (1391). تحلیل نتایج کنگرههای بینالمللی در حوزة آموزش فنیوحرفهای(طرح پژوهشی، شمارة 12797). تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
آییننامه آموزشی دورة دوم متوسطه. (1395). تهران: وزارت آموزشوپرورش.
استاندارد طبقهبندی بینالمللی مشاغل و حرف. (2008). تهران: مرکز آمار ایران.
اسماعیلی کیا، غریبه و ملانظری، مهناز. (1394). چارچوبی برای تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه خبرگان. فصلنامة حسابداری سلامت، 4(4)، 1-25.
اسمعیلی، مهدی. (1394). طراحی و تدوین فرآیند برنامهریزی درسی در آموزشهای فنی و حرفهای، قسمت اول: دنیای کار. (طرح پژوهشی). تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
برنامة درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1391). تهران: وزارت آموزشوپرورش.
چهاربند، اسفندیار. (1391). الگوی برنامة درسی پودمانی بر پایه استاندارد شایستگی حرفهای. تعلیموتربیت استثنایی، 111، 51- 66.
خدایاری، محمدتقی. (1396). بررسی روایی و پایایی در پژوهش. قابل بازیابی در http://amuzesh.muq.ac.ir/uploads/validity.pdf.
خوشخلق، ایرج. (1395). طراحی و اعتباربخشی چارچوب نظری ارزشیابی شایستگی محور بر اساس مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزشوپرورش (طرح پژوهشی). تهران: شورای عالی آموزشوپرورش.
سند تحول بنیادین در آموزشوپرورش. (1390). تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
سند چارچوب حوزههای تربیت و یادگیری. (1397). تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
سیاستهای کلی اشتغال. (1390). تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام.
فتحی واجارگاه، کورش. (1389). اصول برنامهریزی درسی (چاپ هشتم). تهران: ایران زمین.
فینچ، کرتیس و کرانکیلتن، جان. (1390). برنامهریزی درسی در آموزش فنیوحرفهای: برنامهریزی، محتوا و اجرا (ترجمة علیاصغر خلاقی، کورش فتحی واجارگاه و غلامرضا شمس مورکانی). تهران: مدرسه. (اثر اصلی در سال 1999 چاپ شده است).
قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی. ماده 1، 2، 4. 7 و8. (1396). تهران: مجلس شورای اسلامی.
قانون اهداف و وظایف وزارت آموزشوپرورش. (1366). تهران: مجلس شورای اسلامی.
قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنیوحرفهای و مهارتی. (1396). تهران: مجلس شورای اسلامی.
کدخدایی، محبوبه السادات؛ اخوان تفتی، مهناز؛ رضایت، غلامحسین و احمدی، پروین. (1397). طراحی الگوی آموزش دانشگاهی مبتنی بر شایستگی برای رشتههای علوم انسانی. آموزش عالی ایران، ۹(۱)، ۱۰۵-۱۳۱.
کرمی، مرتضی و مومنی مهموئی، حسین. (1390). بازار کار جهانی و تاثیر آن بر طراحی برنامة درسی. فصلنامة مطالعات برنامة درسی ایران، 6(21)، 67-100.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. (1390). تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
مرجانی، بهناز. (1395). گذر از برنامة درسی سنتی به برنامة درسی مبتنی بر شایستگی. رشد آموزش فنیوحرفهای و کاردانش، 12(2)، 4-13.
ملکی، حسن. (1383). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). مشهد: پیام اندیشه.
موسی پور، نعمت. (1395). مبانی برنامهریزی آموزش متوسطه (چاپ پنجم). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
مومنی مهموئی، حسین؛ شریعتمداری، علی و نادری، عزتالله. (1387). برنامة درسی مبتنی بر شایستگی در آموزش عالی. پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، 17، 129- 156.
میرزابیگی، علی. (1389). برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی. تهران: یسطرون.
نادری، عزتالله و سیف نراقی، مریم. (1397). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی (ویرایش ششم). تهران: نشر ارسباران.
نعمتی دهکردی، شهناز؛ نعمتی دهکردی، مریم؛ گلی، حمیده و برخوردای، معصومه. (1395). آموزش مبتنی بر شایستگی: پل ارتباطی بین تئوری و عمل. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 13(6)، 644-646.
هدایتی، اکبر؛ ملکی، حسن؛ صادقی، علیرضا و سعدیپور، اسماعیل. (1395). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامة درسی مبتنی بر شایستگی برای دوره کارشناسی ارشد رشته برنامة درسی. فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامة درسی، دانشگاه علامه طباطبائی، 1(4)، 21-40.
Aba Anane, C. (2013). Competency Based Training Quality Delivery for Technical and Vocational Education and Training (TVET) Institutiona. Educational Research International, 2(2), 117-127.
Brumbach, M. E., & Clade, J. A. (2013). Industrial maintenance(2ed). Cengage Learning.
Competency Model for Advanced Manufacturing Occupation: Maintenance and Repair Worker. (2010). United states Department of labor.
European Centre for the Development of Vocational Training. (2009). The Shift to Learning Outcomes: Policies and Practices in Europe. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.
General Conference-38th Session. 3- 18 November 2015. France, Paris.
Habibi, A., Sarafraz, A., & Izadyar, S. (2014). Delphi Technique Theoretical Framework in Qualitative Research.The international journal of engineering and science (IJES), 3(4), 8-13.
Haddouchane, Z. A., Bakkali, S., Ajana, S., & Gassemi, K. (2017). The application of the competency-based approach to assess the training and employment adequacy problem. International Journal of Education, 5(1), 1-18.
Industrial Maintenance Mississippi Curriculum Framework. (2014). Mississippi community collage board.
Koenen, A. K., Dochy, F., & Berghmans, I. (2015). A phenomenographic analysis of the implementation of competence-based education in higher education.Teaching and Teacher Education, 50, 1-12.
Kozikoglu, I., & Uygun, N. (2018). Investigation of the Relationship between Teachers' Philosophies of Education Beliefs and Curriculum Design Approaches. ÇukurovaÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47(2), 411-438. http://dergipark.gov.tr/cuefd.
Maltsev, E. (2018). Utilizing a Professional Role Model for Development of a Learner-Centered Learning Program for Managers.Knowledge and Performance Management, 2(1), 38-46.
Marsh. C. J. (2004). Key concepts for understanding curriculum. New York: Routledge Falmer. (Original Work Published 1997).
Mulder, M. Editor. (2017). Competence-based Vocational and Professional Education. Bridging the Worlds of Work and Education. Springer.
Industrial Maintenance, Clssification of Instrctional programs. (2010). National Center Educational Search (NCES).
Nikolov, R., Shoikova, E., & Kovatcheva, E. (2014). Competence Based Framework for Curriculum Development, State University of Library Studies and Information Technologies. Retrieved fromhttps://unesco.unibit.bg/sites/default/files/CBFramework_TEMPUS-PICTET_Nikolov_Shoikova_Kovatcheva.pdf.
O*net. (2018). maintenance technician. Retrieved from https://www.onetonline.org/link/details/49-9071.00.
Sermsuka, S., Chianchanab, Ch., & Stirayakorn, P. (2014). A Study of Model of Vocational Curriculum Development Under Vocational Education Commission Using Cross-Impact Analysis.Journal of Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 1896 – 1901.
Singla, P.K., Rastogi, K.M., & Sunita, R. (2005).Developing Competency-Based Curriculum for Technical Programms. National Sympasium on Engineering Education. India Institute of Science, Banglore.
Maintenance competency framework. (2017). Soufth African public works. Retrieved from http://www.publicworks.gov.za.
Tuck, R. (2007).An introductory guide to national qualifications frameworks: Conceptual and practical issues for policy makers. Geneva: ILO.
TVET Professional Services Division (TPSD). (2018).Guidelines for TVET Curriculum Development. Department of Technical Education, Ministry of Labour and Human Resources Thimphu, Bhutan.
UNESCO. (2017). Prototype of a National Curriculum Framework- Training Tools for Curriculum Development. Geneva: IBE- UNESCO.
Wahba, M. (2013). Competence standards for technical and vocational education and training TVET. Bonn: International Centre for Technical and Vocational Education and Training. Retrieved June 23, 2019 from https://unevoc.unesco.org/e-forum/CompetenceStandardsforTVET.pdf.
Wimmers, P.F., & Mentkowski, M. Editors. (2016). Assessing Competence in Professional Performance across Disciplines and Professions. Springer.
Witty, E. & Gaston, B. (2008). Competency based learning and assessment. ETITO