احمدی، آمنه.، مهرمحمدی، محمود.، ملکی، حسن.، صادقی، علیرضا و طاهری، مرتضی. (1399). تحلیلی بر صورتبندی اهداف در نظام آموزشی ایران. فصلنامة تعلیموتربیت، 36(3)، 70-51.
احمدی، فاطمه زهرا. (1395). طراحی برنامه سواد سلامت برای دانشجو معلمان بر اساس رویکرد گفت و شنودی و تعیین اثر بخشی آن [پایاننامة دکتری منتشرنشده]. دانشگاه تربیت مدرس.
استراس، انسلم و کوربین، جولیت. (1393). اصول روش تحقیق کیفی (ترجمة بیوک محمدی). پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. (اصل اثر در سال 2006 به چاپ رسیده است).
خلخالی، مرتضی. (1385). آسیب شناسی نظام برنامهریزی درسی ایران و راهبردهایی برای اصلاح آن. انتشارات سوگند.
فنستر ماخر، گری و سولتیس، جوناس. (1390). رویکردهای تدریس (ترجمة احمدرضا نصر، هدایت اله اعتمادزاده (دریکوند)، محمدرضا نیلی و فریدون شریفیان). انتشارات مهر ویستا. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 2004).
صافی، احمد. (1391). آموزشوپرورش ایران در صد سال گذشته. رشد آموزش راهنمایی تحصیلی، 18(2)، 48- 64.
مرادی دولیسکانی، مرتضی و محمدی مهر، مژگان. (1399). بررسی ارتباط بین اخلاق حرفهای و کیفیت تدریس در بین اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارتش. دوماهنامة علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۳(۳)، ۱۵۰-۱۴۳.
مهرمحمدی، محمود. (1377). ترکیب بهینه برای تصمیم گیرندگان در فرایند تدوین برنامة درسی. مجلة علوم انسانی دانشگاه الزهرا، 7(24 و 25)، 150-137.
محمدزاده صدیق، انلدار. (1389). سندی برای آیندگان، گفتوگو با محمودمهر محمدی استاد دانشگاه و عضو کمیتة طراحی سند ملی آموزشوپرورش. مجلة رشد مدیریت، (70)، 8-4.
مهرمحمدی، محمود. (1392). تاملی بر مقولة تولید و تدوین برنامة درسی با تأکید بر اندیشة آیزنر: مأموریت منسوخ یا معتبر در رشتة برنامة درسی؟ دوفصلنامة رویکردهای نوین آموزشی، 8(1)، 1- 20.
موسیپور، نعمتالله. (1391). رویکرد تغییر در نظام آموزشوپرورش و برنامة درسی ایران: از رویکرد مهندسی تا رویکرد فرهنگی. راهبرد فرهنگ، 5(17 و 18)، 273-243.
Stabback, P. (2016). What Makes a Quality Curriculum? Current and Critical Issues in Curriculum and Learning. UNESCO International Bureau of Education.
Bruner, J. (1963). Structures in learning. In G. Hass (Ed.), Curriculum planning: A new approach (5th ed., pp. 243-267). Allyn & Bacon.
Bruner, J. (1977). The process of education. Harvard University Press.
Efland, A. D. (1995). The spiral and the lattice: Changes in cognitive learning theory with implications for art education. Studies in art education, 36(3), 134-153.
Eisner, E. W. (1994). The educational imagination: On the design and evaluation of school programs. Macmillan
Frean, A., Yobbo, Y., & Duncan, I. (2007, August 15) A-level students unable to write essays. The Times, 9.
Fullan, M., Hopkins, D., & Spillane, J. P. (2008). Curriculum implementation and sustainability. In F. M. Connelly, M. Fang He & J. Phillion (Eds), The Sage handbook of curriculum and instruction (pp. 113-122). SAGE.
Fullan, M. (2001). Leading in a culture of change. Jossey-Bass.
Goodland, J. I. (1994). Educational renewal: Better teachers, better schools. Jossey-Bass.
Hirsch, E. D (2007) The knowledge deficit. Houghton Mifflin.
Hurlimann, A., March, A., & Robins, J. (2013). University curriculum development–stuck in a process and how to break free. Journal of Higher Education Policy and Management, 35(6), 639-651.
Kelly. V. (2004). The curriculum theory and practice (15nd end). SAGE
Kennedy, C. (1996). Teacher roles in curriculum reform. English Language Teacher Education and Development, 2(1), 77-88.
Martin, A., J., & Marsh, H., W. (2009). Academic resilience and academic buoyancy: multidimensional and hierarchical conceptual framing of causes correlates and cognate constructs. Oxford Review of Education, 35(3), 353-370
McKernan, J. (2007). Curriculum and imagination: Process theory, pedagogy and action research. Routledge.
Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. sage.
Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). (2020). Curriculum reform: a literature review to support effective implementation oecd (Working Paper No.239). www.oecd.org/edu/workingpapers
Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). (2020) Curriculum (re)design: A series of thematic reports from the OECD Education 2030 project. https://www.oecd.org/education/2030-project/
Short, E. C. (1983). The forms and use of alternative curriculum development strategies: Policy implications. Curriculum inquiry, 13(1), 43-64.
Schwab, J. J. (1983). The practical 4: Something for curriculum professors to do. Curriculum inquiry, 13(3), 239-265.
Stinson, M. T. (2016). The shifting sands of curriculum development. A case study of the development of the years 1 to 10. The Arts Curriculum for Queensland Schools.
van den Akker, J. (2006). Curriculum development re-invented: evolving challenges for SLO. In J. Letschert (Ed.), Curriculum development re-invented: Proceedings of the invitational conference on the occasion of 30 years SLO 1975-2005 Leiden (pp. 16-31). Stichting Leerplan Ontwikkeling (SLO).
Walker, D. F. (1971). A naturalistic model for curriculum development. The School Review, 80(1), 51-65.
Walker, D. F. (2003). Fundamentals of Curriculum: Passion and Professionalism (2nd ed.). Lawrence Erlbaum.
Waugh, R., & Godfrey, J. (1995). Understanding teachers′ receptivity to system-wide educational change. Journal of Educational Administration, 33(3), 38-54.
Zais, R. S. (1976). Curriculum: Principles and foundations. Ty Crowell.
Zhang, Y., & Wildemuth, B. M. (2009). Qualitative analysis of content. In B. Wildemuth (Ed.), Applications of social research methods to questions in information and library science (pp. 308–319). Libraries Unlimited.