آتشک، محمد.، نوروززاده، رضا.، قهرمانی، محمد.، ابوالقاسمی، محمود و فراستخواه، مقصود. (1392). واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانیشدن برنامههای درسی آموزش عالی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(11)، 47-35
اخویراد، بتول. ( 1388). بررسی شیوههای بومیسازی علوم انسانی و تأثیر آن بر آموزش عالی. ماهنامة مهندسی فرهنگی، 4(25)، 28-22.
اصغرزاده، نسرین.، خراسانی، اباصلت و فراستخواه، مقصود. (1395). پیامدهای آموزش زبان بینظیر علم در بینالمللیسازی آموزش عالی در ایران. مجلة مدیریت و برنامهریزی در سیستمهای آموزشی، 9(2)، 159-179.
امیدیان، مرتضی و زندوانیان، احمد. (1392). بومیسازی روانشناسی در راستای تحول و ارتقای علومانسانی با رویکرد قانون برنامة ششم توسعه. سیاستهای راهبردی و کلان، 7(26)، 227-247.
برزگر، ابراهیم. (۱۳۸۸). کاربرد رهیافت بومیسازی کتب درسی علوم انسانی: با تأکید بر علوم سیاسی. عیار، 14(22)، ۷۳-۹۱.
بهجتی اردکانی، فاطمه.، یارمحمدیان، محمدحسین.، فروغی ابری، احمدعلی و فتحیواجارگاه، کورش. (1391). مطالعة تطبیقی بینالمللیکردن برنامههای درسی آموزش عالی در چند کشور جهان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 9(33)، 80-92.
پورعزت، علیاصغر و قلیپور، آرین. ( 1387). تأملی بر نقش رسانه ملی در رصد و مدیریت بحرانهای پنهان اجتماعی. مدیریت قومیت ها. فصلنامة پژوهش های ارتباطی، 15(56)، 46-29.
جعفری، سپیده.، رحیمیان، حمید.، عباسپور، عباس.، غیاثی ندوشن، سعید وخرسندی طاسکوه، علی. (1396). مدلی برای بینالمللیسازی دانشگاهها درزمینة علومانسانی و اجتماعی. مطالعات درسی آموزش عالی، 9(17) ، 67 91.
جلالی، رستم. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)، 320-310.
جمشیدی، محمدحسین. (1395). نقش فنآوری اطلاعات بر تحول مفهوم هویت ملی. فصلنامة علمی مطالعات قدرت نرم، 7(2)، 41-22.
حاتمی، جواد. (1384). چالش آموزش علوم انسانی در دانشگاههای ایران: یک مطالعه کیفی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 10(32)، ۲۳۴ - ۲۷۳.
حاجی تبار فیروز حاجی، محسن.، آسوده، فاطمه و میر عرب رضی، رضا. (1396). تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایة ریاضی کودکان پیشدبستان. مطالعات پیش دبستان و دبستان، 3(9) ، 143-125
حسینی، سید محمدحسین و مطور، معصومه. (1392). طراحی و اعتبار بخشی مدل راهنمای یادگیری مشارکتی برای برنامة درسی «خواندن و نوشتن فارسی». ابتدایی. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 11(46)، 50-9
خورسندی طاسکوه، علی. (1394). تحلیل مبانی نظری و اهداف بینالمللیشدن آموزش عالی. فصلنامة انجمن آموزش عالی ایران، 7(3) ، ۲۷-۶۰.
زارعیان، مریم و سفیری، خدیجه. (1390). علومانسانی بومی بر مبنای منطق فازی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 15(1)، 83-94.
زارعصفت ، صادق و حکیمزاده، رضوان. )1396). بهگزینی دانش بومی در بومیسازی برنامههای درسی با توجه به آموزههای تربیتی رضوی (ع). فصلنامة پژوهشهای کیفی در برنامة درسی، 2(6)، 43-70.
درودی، مسعود وموسوی، سید صدرالدین. (1391). مطالعات پسااستعماری. عرصهای برای علومانسانی بومی. فصلنامة علمی پژوهشی روششناسی علومانسانی، ۱۸(7)، 132-105
سجادی، سید مهدی. (1382). جهانیشدن و پیامدهای چالشبرانگیز آن برای تعلیموتربیت. مجلة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 10(3 )، 113-128.
شایستهفر، عباس. (1384). اثرات جهانیشدن بر برنامة درسی [پایاننامة کارشناسـی ارشد]. گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
شکاری، عباس. و مزدانی، خداداد. (1387). گونهشناسی نظریههای چندگانه در جهانیشدن و بومیماندن برنامة درسی [مقالة ارائهشده]. هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامة درسی ایران، جهانیشدن و بومیماندن: چالشها و فرصتها، بابلسر.
شکوهیان، فرشته وشافعیپور، هادی. (1395، 25 خرداد). برنامة درسی روئیدنی، پاسخی به چگونگی بومیسازی موفق [مقالة ارائهشده]. اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزة علومتربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم. https://civilica.com/doc/498590/
صمدی، پروین و زارع، زینت. (1394). تحلیلی بر فرصتها و چالشهای تولید دانش مدیریت در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامة اندیشههای نوین تربیتی، 11(4)، 55-74.
عارفی، محبوبه. (1384)، .برنامهریزی درسی راهبردی در آموزش عالی. مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی، واحد دانشگاه شهید بهشتی.
عصاره، علیرضا. (1391). جهانیشدن و تدوین برنامة درسی ملی ایران. مجلة مطالعات برنامة درسی ایران، 7( 25)، 67-94.
غربا، مبینا، رحیمی، حمید ودهباشی، اکرم. (1396). گسست آموزشی: فاصلة برنامة درسی مدنظر و گنجاندهشده در سیستم آموزش عالی ایران. مجلة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 9(17)، ۹۳-۱۱۴.
فتحی واجارگاه، کورش و اعلائی، غلامحسین.(1389). تربیت شهروند جهانی.مدارس کارامد، 2(4)، 27-31.
فتحیواجارگاه، کورش، ابراهیمزاده، عیسی، فرجاللهی، مهران و خشنودیفر، مهرنوش. (1390). روند بینالمللیسازی برنامههای درسی با رویکرد آموزش از دور در آموزش عالی ایران. فصلنامة علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(2)، 106-77..
فراستخواه، مقصود. (1386). مقایسة سه روایت از بومیگرایی در علم ایران [مقالة ارائهشده]. علوم بومی و علم جهانی: امکان یا امتناع؟، انجمن جامعهشناسی ایران.
قاسمپور دهاقانی، علی، لیاقتدار، محمدجواد و جعفری، سید ابراهیم. (1390). تحلیلی بر بومیسازی و بینالمللیشدن برنامة درسی دانشگاهها در عصر جهانیشدن. فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران، 4(4)، 24-1.
قلیپور ، حسین و رازینی، روح الله. ( 1395). تحلیل مولفه های خط مشی تحول علوم انسانی با استفاده از رویکرد تحلیل اهمیت- عملکرد. مطالعات راهبردی بسیج، 19(70 )، 70-41.
کاویانی، حسن و نصر، احمدرضا.(1394). سنتزپژوهی چالشهای برنامههای درسی آموزش عالی کشور در دهة اخیر و راهکارهای پیش رو. دوفصلنامة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 7(13)، 36-7
کرمی، مرتضی. (1387). جهانیشدن و بومیماندن در برنامة درسی: رویکردهایی متعارض یا مکمل؟ [مقالة ارائهشده]. هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامة درسی ایران، جهانیشدن و بومیماندن: چالشها و فرصتها، بابلسر.
کریمی، صدیقه.، نصر، احمدرضا و شریف، مصطفی. (1392). الزامات و چالشهای طراحی برنامة درسی آموزش عالی با رویکرد جامعة یادگیری. دوفصلنامة مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 4(8) ، 89-126.
گودرزی، داوود و خیراللهی، داوود. (1394). فرهنگ آموزش در چالش جهانیشدن فرهنگی. رشد فناوری آموزشی، 31(3) ، ۳۲-۳۶.
گلمحمدی، احمد. (1394). لزوم و لوازم بومیسازی علومانسانی (با تأکید بر علم سیاست). در احمد گلمحمدی و جلال کمالی اردکانی (گردآورندگان)، مجموعه مقالات بومیسازی علومانسانی در ایران (صص. 415-430) دانشگاه علامه طباطبائی.
ارش، گالین چی. (1387). پژوهش تلفیقی سنتز پژوهی شورت. ادموند سی. روششناسی مطالعات برنامة درسی (ترجمة محمود مهر محمدی و همکاران). سمت.
لکینیا، عماد.، ملکینیا، زهرا و فیضی، صدیقه. (1397). راهبردهای موردنیاز نظام آموزش عالی ایران در عصر جهانیشدن. فصلنامة سیاستهای راهبردی و کلان، 6(4)، 545-518.
مرعشی، سید منصور.، مهرعلیزاده، یدالله و طوسی، طلعت. (1390). جهانیشدن و اثرات آن بر اهداف برنامة درسی نظام آموزشی ایران. مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 20(1)، 74-51.
مهرعلیزاده، یدالله و صفاییمقدم، مسعود. ( 1387). بازتاب نظریههای جهانیشدن بر برنامة درسی [مقالة ارائهشده]. هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامة درسی ایران، جهانیشدن و بومیماندن: چالشها و فرصتها، بابلسر.
مهرعلیزاده، یدالله. (1384). جهانیسازی و نظامهای آموزشی با تأکید بر کشور ایران. رسش
موسیپور، نعمتاله. (1391). رویکردهای تغییر در سیستم آموزشی و برنامة درسی ایران: از رویکرد مهندسی تا رویکرد فرهنگی. استراتژی فرهنگ، 5(17 و 18)، 223-273.
هاشمی، سید احمد.، اسدیانپور، معصومه و کیمیایی، علی. (1393، 30 مهر تا 1آبان). بررسی اثرات بینالمللیشدن آموزش عالی و کیفیت برنامة درسی در عصر جهانی شدن [مقالة ارئهشده]. اولین کنفراس بینالمللی کیفیت در برنامة درسی آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. http://dr-hashemi.com/file/ArticleArchive/3100861298.pdf
واترز ، مالکوم. (1379). جهانی شدن (ترجمة اسماعیل مردانـی گیـوی و سـیاوش مریـدی). سازمان مدیریت صنعتی.
Arokiasamy, A. R. A. (2011). An Analysis of Globalization and Higher Education in Malaysia (ED524163). ERIC. https://eric.ed.gov/?id=ED524163
Cooper, H., & H edges, L. V. (2009). Research Synthesis as a scientific process. In H. Cooper, L. V. Hedges and J. C. Valentine (Eds), The Handbook of Research synthesis and meta-Analysis (Second Edition, pp. 316). Russell Sage Foundation.
Cheng, Y. C. (2000). A CM I-triplization Paradigm for Reforming Education in the New Millennium. International Journal of Educational M anagement, 14(4), 156–174.
Cheng, Y.C. (2002). Fostering Local Knowledge and Wisdom in Globalized Education: Multiple Theories [Paper presentation]. The 8th International Conference on “Globalization and Localization Enmeshed: Searching for a Balance in Education”, Bangkok, Thailand. http://home.ied.edu.hk/~yccheng/doc/speeches/18-21nov02.pdf
Datoo, A. K. (2009). Critical ethnography, local-global cultural dynamics and students' identity: Perspectives from an urban school in Pakistan [Doctoral dissertation, McGill University]. https://escholarship.mcgill.ca/concern/theses/3t945s456.
Gacel-Ávila, J. (2005). The internationalisation of higher education: A paradigm for global citizenry. Journal of studies in international education, 9(2), 121-136.
Geertz, C. (1985). Local knowledge: Further Essays in Interpretive Anthropology. Basic Books.
Knight, J. (2004). Internationalization remodeled: Definition, approaches, and rationales. Journal of studies in international education, 8(1), 5-31.
Van Der W ende, Marijk.(2007). Internationalization of Higher Education in the OECD Countries: Challenges and Opportunities for the Coming Decade.Journal of Studies in International Education 11(3-4), 274-289.
Zhan, Y. (2010). Impact of International Foundational on the Internationalization of Chinese Research Universities: A Case Study of Peking University and the Nippon Foundation Group [Doctoral dissertation, Columbia University]. ProQuest Dissertations and Theses Global.