الفونه، انسیه.، ایمانی، مهدی و سرافراز، مهدی رضا. (1399). مقایسۀ اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد و رفتاردرمانی شناختی بر اجتناب تجربی و همجوشی شناختی بیماران مبتلا به سردرد میگرنی. نشریة ارمغان دانش، 25(1)، 69-83.
باخ، پاتریشیا و موران، دنیل ج. (1396). ACT در عمل: مفهومپردازی موردی در درمان پذیرش و تعهد (ترجمة سارا کمالی و نیلوفر کیان راد). انتشارات ارجمند.
برادران، مجید.، زارع، حسین.، علی پور، احمد و فرزاد، ولی الله. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر همجوشی شناختی و شاخصهای سلامت جسمانی بیماران مبتلا به فشارخون اساسی. فصلنامة روانشناختی، 4(1)، 9-1.
بریس، نیکلا.، کمپ، ریچارد و سلنگار، رزمری. (1389). تحلیل دادههای روانشناسی با برنامۀ spss (ترجمة خدیجه علیآبادی و علی صمدی). انتشارات دوران.
پرندین، شیما. (1385). ساخت و هنجاریابی پرسشنامۀ کفایت اجتماعی در نوجوانان شهر تهران [پایاننامة کارشناسی ارشد]. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
پورعبدل، سعید و صبحی قراملکی، ناصر. (1397). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود کفایت اجتماعی دانشآموز دارای اختلال یادگیری خاص. مجلة پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 8(32)، 45-60.
چالمه، رضا. (1392). کفایت روانسنجی مقیاس قلدری ایلینویز در دانشآموز ایرانی: بررسی روایی، پایایی و ساختار عاملی. مجلة روش ها و مدل های روانشناختی، 3(11)، 39-52.
حر، مریم.، آقایی، اصغر.، عابدی، احمد و عطاری، عباس. (1392). تأثیر روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان افسردگی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2. مجلة تحقیقات علوم رفتاری، 11(2)، 121-128.
زارع، حسین. (1393). هنجاریابی مقیاس اجتماعی همجوشی شناختی گیلاندرز بر اساس الگوی بوهرنشتات. فصلنامة پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 4(15)، 17-28.
کیهانی، علی.، رسولی آزاد، مراد.، ناصرمقدسی، عبدالرضا و امیدی، عبداله. (1398).تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش تعهد بر همجوشی شناختی، علائم اضطرابی و کیفیت زندگی بیماران زن مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس. دوماهنامة علمی – پژوهشی فیض، 23(4)، 380-388.
محمدی، نورالله. (1385). بررسی مقدماتی شاخصهای روانسنجی پرسشنامۀ پرخاشگری باس ـ پری. مجلة علوم اجتماعی و انسانی شیراز، 25(4)، 131-151.
مش، اریک جی و ولف، دیوید ای. (1391). روانشناسی مرضی کودک (ترجمة اصغر فروعالدین عدل و محمد مظفری مکی آبادی). انتشارات رشد.
Alberto, P. A., & Troutman, A. C. (2009). Applied behavior analysis for teachers (8th ed.). Pearson.
Albayrak, S., Yildiz, A., & Erol,S. (2016). Assessing the effect of school bullying prevention programs on reducing bullying. Journal of children and youth services review, 63, 1-9.
Albuhairan, F., Abbas, O.A., Elsyeed, D., Badri, M., Alshahri, S., & de vires, N. (2017). The relationship of bullying and physical violence to mental health and academic performance: A cross- sectional study among adolescents in kingdom of Saudi Arabia. International journal of pediatrics and adolscenct meidince, 4(2), 61-65.
Block, W.A., Wilson, K.G., Stroassli, R.D., & Meneil, J.W. (2014). A preliminary investigation of the use of acceptance and commitment therapy in group treatment for social phobia. International journal of psychology and psychological therapy, 6(3), 397-416.
Bosworth, K., Espelage, D., & Simon, T. (1999). Factors associated with bullying with bullying behavior in middle school students. Journal of early adolescence, 19(3), 341-362.
Bond, F., Hayes, S., Baer, R., Carpenter, K., Guenole, N., Orcutt, H., Waltz, T., & Zettle, R. (2011). Preliminary Psychometric Properties of the Acceptance and Action Questionnaire–II: A Revised Measure of Psychological Inflexibility and Experiential Avoidance. Behavior Therapy, 42(4), 676-688.
Eastman, M., Foshee, V., Ennett, S., Sotres-Alvarez, D., Reyes, H. L. M., Faris, R., & North, K. (2018). Profiles of internalizing and externalizing symptoms associated with bullying victimization. Journal of adolescence, 65, 101-110.
Esplage, D., & Holt, M. (2001). Bullying and victimization during early adolescence. Journal of emotional abuse, 2(2-3), 123-142.
Gomez-Ortiz, O., Romera-Fliex, E-M., & Ortega-Ruiz, R. (2017). Multidimensionality of social compentece: Measurment of the construct and its relationship with bullying roles. Revista de piscodidatica (Englished), 22(1), 37-44.
Griffin, R.S., & Gross, A.M. (2004). Childhood bullying: current empirical findings and future directions for research. Journal of aggression and violent behavior, 9(4), 379-400.
Guillanders, D., Ashleigh, K.S., Margaret, M., & Kristen, J. (2015). Illness cognitive, cognitive fusion, avoidance and self –compassion as predictors of distress and quality of life in a heterogeous sample of adults, after cancer. Journal of contextual behavior science, 4(4), 300-311. https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2015.07.003
Halliburton, A. E., & Cooper, L. D. (2015). Applications and adaptations of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) for adolescents. Journal of Contextual Behavioral Science, 4(1), 1-11.
Hayes, S. C., Bissett, R. T., Korn, Z., Zettle, R. D., Rosenfarb, I. S., Cooper, L. D., & Grundt, A. M. (1999). The impact of acceptance versus control rationales on pain tolerance. The psychological record, 49(1), 33-47.
Hayes, L., & Rowse, J. (2008). Acceptance and commitment therapy: Experimental adolescent group. Associating for contextual behavrioal science website: http://contextualpsychology.org/treatment-protocols.
Hayes, S.C., Levin, M., Plumb, J., Boulanger, J., & Pistorello, J. (2011). Acceptance and commitment therapy and contextual behavioral science: Examining the progress of a distinctive model of behavioral and cognitive therapy. Behavior therapy, 44, 180-198.
Hayes, S.C., Louma, J.B., Bond, F.W., Masuda, A., & Lillis, J. (2006). Acceptance and commitment therapy: Model, processes. and outcomes. Behavior research and therapy, 44(1), 1-25.
Herbert, J., & Forman, E. (2011). Acceptance and mindfulness in behavior therapy. John Wiley & Sons.
Jolliffe, D., & Farrington, D.P. (2011). Is low empathy related to bullying after controlling for individual and social background variables?. Journal of adolescence, 34(1), 59-71.
Junttila, N., Vauras, M., Niemi, P. M., & Laakkonen, E. (2012). Multisource assessed social competence as a predictor for children’s and adolescents’ later loneliness, social anxiety, and social phobia. Journal for educational research online, 4(1), 73-98.
Maunder, R.E., & Crafter, S. (2018). School bullying from a sociocultural perspective. Aggerssion and violent behavior, 38, 13-20.
Mayberry, M. L., & Espelage, D. L. (2007). Associations among empathy, social competence, & reactive/proactive aggression subtypes. Journal of Youth and Adolescence, 36(6), 787-798.
MC Cracken, LM., Dasilva, P., Skillicom, B., & Doherty, R. (2014). The cognitive fusion questionnaire: A preliminary study of psychometric properties and prediction of functioning in chromic pain. The clinical journal of pain, 30(10), 894-901.
Olweus, D. (2013). School bullying: Development and some important challenges. Annual review of clinical psychology, 9, 751-780.
Papanikolaou, M., Chatzikosma, T., & Kleio, k. (2011). Bullying at school: The role of family. Procedia-social and behavioral sciences, 29, 433-442.
Parson, D.S. (2015). School bullying and teacher professional development (No. 3734309) [Doctoral dissertation, Walden University]. ProQuest Dissertations Publishing.
Peace, J. S. (2016). Why we to take a behavior analytic perspective on bullying. Behavior Analysis Quarterly, 2(3), 22-30.
Raino, S.S. (2008). Factor structure of social competence based upon the perceptions of school psychologists (No. 3318492) [Doctoral dissertation, Northern Arizona University]. ProQuest Dissertations Publishing.
Ramya, S., & Kulkarni, M. (2010). Bullying Among School children: prevalence and association with common symptoms in childhood. The Indian journal of pediatrics, 78(3), 307-310.
Shellard, E. (2002). Recognizing and preventing bullying. The informed educator series. Educational research series.
Smith, P.K, & Sharp, S. (1994). School bullying: Insights and perspectives. Routledge.
Takahashi, F., Ishizu, K., Matsubara, K., Ohtsuki, T., & Shimoda, Y. (2020). Acceptance and commitment therapy as a school –based group intervention for adolescents: An open-label trial. Journal of contextual behavioral science, 16, 71-79.
Zarling, A.N. (2013). A preliminary trial of ACT skills training for aggressive behavior (No. 3566726) [Doctoral dissertation, The University of Iowa]. ProQuest Dissertations Publishing.