استادرحیمی، مریم.، آراسته، حمیدرضا و عبدالهی، بیژن. (1399). بررسی رابطۀ معلمارشدی با خودکارآمدی معلمان تازهکار. نوآوریهای آموزشی، 19(۴)، 111-۱۳۶.
اسماعیلی، الهام.، سامری، مریم و حسنی، محمد. (1399). رابطۀ مؤلفههای خودکارآمدی و اعتماد سازمانی با توسعۀ حرفهای معلمان مدارس دورۀ ابتدایی: نقش میانجی ادراک رهبری. مدیریت مدرسه، 8(1)، ۴۱۶-۴۴۶.
اکبری، تقی و راحلی نمین، مهسا. (1399). تحلیل ساختاری رابطه فرهنگ سازمانی با اشتیاق شغلی با میانجیگری اخلاق حرفهای. رهبری آموزشی کاربردی، 1(3)، ۱-۱۶.
امانی، ملاحت. (1397). ارتباط رضایت شغلی و کیفیت تدریس معلمان با عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه. رویش روانشناسی، 7(12)، 2۴1-۲۵۴.
حمیدی، فریده و سعادتی، ربابه. (139۴). تأثیر کارکردهای رهبری مدیران بر توانمندسازی معلمان. نوآوریهای آموزشی، 1۴(2)، ۴۷-۶۰.
رستمی، مهدی.، خوشکنش، ابوالقاسم.، آقازیارتی، علی و ملکشیخی، سمیه. (139۶). بررسی رابطۀ سبک رهبری با فرهنگ سازمانی و نقش آن در خودکارآمدی و اشتیاق کاری کارکنان دانشگاه شهید بهشتی. مشاورۀ شغلی و سازمانی، 9(30)، 9-۲۸.
رضایی، حبیبالله و حقانی، فریبا. (139۴). فنون مدیریت کلاس: راهنمایی برای اداره کردن کلاس درس. آموزش در علوم پزشکی، 1۵(27)، 192-۲۰۴.
زاهد بابلان، عادل.، معینیکیا، مهدی.، رضاییشریف، علی و کولایی، قدرتاله. (1398). مدلسازی نقش رهبری آموزشی مدیران ازطریق فرهنگ مدرسه در اشتیاق شغلی معلمان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(39)، 1-۲۴.
شیربگی، ناصر.، عزیزی، نعمت اله،. زبردست، محمد امجد و نصرتی سرایدشتی، رقیه. (1391). رابطهی خودکارآمدی با اثربخشی رهبری در بین مدیران دبیرستانهای استان گیلان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(12)، 37-۵۰.
صمدی میارکلایی، حسین.، صمدی میارکلایی، حمزه و آقاجانی، حسنعلی. (139۵). تبیین نقش سبک رهبری تحولآفرین در فرهنگ سازمانی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 2(14)، ۴۹۹-۵۱۹.
طاهری، مجتبی و هویدا، رضا. (1398). رهبری تأملی در مدارس و نقش آن در بهبود باورهای خودکارآمدی معلمان. مدیریت مدرسه، 7(2)، 1-۱۹.
عظیمپور، احسان،. مصرآبادی، جواد و یارمحمدزاده، پیمان. (139۴). طراحی و اعتباربخشی مقیاس راهبردهای آموزشی معلمان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 8(31)،۶۳-۷۵.
علیبخشی، محسن.، برکت، غلامحسین و گراوند، رقیه. (139۵). بررسی ارتباط ساختار سازمانی با کارآمدی مدیران مدارس شهر صیدون در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ [مقالة ارائهشده]. دومین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامهریزی فرهنگی اجتماعی، قم.
قاسمی، علی.، کدیور، پروین.، کرامتی، هادی و عربزاده، مهدی. (1397). بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ خودکارآمدی معلم. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، ۶(2)، 81-۹۴.
کریمیان، ندا.، عزتی، میترا و دیالمه، نیکو. (139۵). شناسایی عوامل اعتمادسازی در سازمان با تأکید بر آموزههای اسلامی. مدیریت اسلامی، 2۴(2)، 191- 21۶.
کولایی، قدرتاله.، زاهد بابلان، عادل.، معینیکیا، مهدی و رضاییشریف، علی. (139۶). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه فرهنگ مدرسه. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، ۶(1)، ۶۳-88.
نویدادهم، مهدی و شفیعزاده، حمید. (1399). بررسی رابطه رهبری تحولی با عملکرد شغلی معلمان دوره دوم متوسطه شهر تهران. نوآوریهای آموزشی، 2(19)، 3۵-۵۶.
ویسه، صیدمهدی.، عباسپور، حیدر و کوچی، صدیقه. (1397). تأثیر رهبری اصیل بر خودکارآمدی کارکنان با تأکید بر نقش فرهنگ سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه ایلام). فرهنگ ایلام، 19(۶۰-۶۱)، 1۰۲-1۲۹.
یاسینی، علی.، عباسیان، عبدالحسین و یاسینی، طاهره. (1392). نقش سبک رهبری توزیعی مدیران بر عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر مهران: ارائه یک مدل. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ۴(13)، ۳۳-۵۰.
Aga, D. A., Noorderhaven, N., & Vallejo, B. (2016). Transformational leadership and project success: The mediating role of team-building. International Journal of Project Management, 34(5), 806-818.
Bartram, T., & Casimir, G. (2007). The relationship between leadership and follower in-role performance and satisfaction with the leaders: The mediating effects of empowerment and trust in the leader. Leadership & Organization Development Journal, 1(28), 4–19.
Bass, B. M., & Avolio, B. J. (2000). MLQ multifactor leadership questionnaire. Mind Garden.
Damanik, E., & Aldridge, J. (2017). Transformational Leadership and its Impact on School Climate and Teachers’ Self-Efficacy in Indonesian High Schools. Journal of School Leadership, 27(2), 269–296.
Dumay, X., & Galand, B. (2012). The multilevel impact of transformational leadership on teacher commitment: cognitive and motivational pathways. British Educational Research Journal, 38(5), 703–729.
Gruenert, S. (2005). Correlations of collaborative school cultures with student achievement. Nassp Bulletin, 89(645), 43-55.
Hargreaves, A., & Fullan, M. (2015). Professional capital: Transformng teaching in evey school. Teachers College press.
Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2005). Educational leadership and reform. IAP.
Klassen, R. M. & Durksen, T. L. (2014). Weekly self-efficacy and work stress during the teaching practicum: A mixed methods study. Learning and Instruction, 33(6), 158–169.
Liu, Y., Bellibas, M. S., & Gumus, S. (2021). The Effect of Instructional Leadership and Distributed Leadership on Teacher Self-efficacy and Job Satisfaction: Mediating Roles of Supportive School Culture and Teacher Collaboration. Educational Management Administration & Leadership, 49(3), 430–453.
Nie, D. (2016). Culture matters: the leader-follower relationship in the Chinese organizational context. University of Jyväskylä.
Peterson, K. D., & Deal, T. E. (2009). The shaping school culture fieldbook. The Jossey-Bass Education Series.
Thomson, N. B., Rawson, J. V., Slade, C. P., & Bledsoe, M. (2016). Transformation and Transformational Leadership: A Review of the Current and Relevant Literature for Academic Radiologists. Academic radiology, 23(5), 592–599.
Tschannen-Moran, M., & Woolfolk, A. (2001). Teacher efficacy: capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
Valentine, J. (2006). A collaborative culture for school improvement: Significance, definition, and measurement. Middle Level Leadership Center University of Missouri.