آزاد، ابراهیم. (1396). مبانی نظری ارزشیابی (سنجش) بر اساس شایستگی. رشد آموزش فنیوحرفهای و کاردانش، 12(ویژهنامة پاییز)، 4-9.
اسکندری، حسین. (1391). نظریه و عمل رسانههای آموزشی در عصر دیجیتال. سمت.
امیرتیموری، محمدحسن. (1393). رسانهها و محیطهای آموزشی-یادگیری. سمت.
برنامة درسی رشتة معماری داخلی (1393). دفتر تألیف آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش.
خشنودی فر، مهرنوش.، فاضلیان، پوراندخت و فرجاللهی، مهران. (1393). مقدمهای بر مبانی تعلیم و تربیت. آوای نور.
دوراندیش، احمدرضا. (1395). ویژگیهای بسته آموزشی در شاخه فنی و حرفهای و کاردانش. ویژهنامة رشد آموزش فنی و حرفهای و کاردانش، 12، 136-143.
ذوفن، شهناز. (1395). کاربرد فناوریهای جدید در آموزش. سمت.
زارعی زوارکی، اسماعیل. (1387). سنجش و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی. نامة آموزش عالی، 1(3)، 73-88.
سجادی، سیده اعظم و فارسی، زهرا. (1394). آموزش مبتنی بر شبیهسازی. نشریة مطالعات آموزشی نما، 3(2)، 21-30.
سلیمانی، سارا. (1392). تأثیر بهکارگیری چند رسانههای تعاملی بر بهبود کیفیت آموزش سازه در رشته معماری. انجمن علمی معماری و شهرسازی، 5، 75-83.
سیف، علیاکبر. (1386). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. دوران.
شعبانی، حسن. (1394). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). سمت.
فردانش، هاشم. (1396). مبانی تکنولوژی آموزشی. سمت.
فری، شرلی. امی، گیمبل و سلی، آیزونر. (1392). تلفیق فناوری با برنامة درسی (ترجمة محمد نوریان). دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب.
کلارک، روت کالوین و مایر، ریچارد ای. (1393). یادگیری الکترونیکی و علم آموزش (ترجمة خدیجه علیآبادی، اکرم اسکندری و مصطفی کنعانی). دانشگاه علامه طباطبایی.
لاکدشتی، ابوالفضل.، یوسفی، رضا و خطیری، خدیجه. (1390). تأثیر نرمافزارهای شبیهساز آموزشی بر یادگیری و یادسپاری دانشجویان و مقایسه آن با روش سنتی. فصلنامة فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 5-21.
نوروزی، داریوش. ولایتی، الهه و وحدانی اسدی، محمدرضا. (1396). تکنولوژی آموزشی پیشرفته. سمت.
هاراسیم، لیندا. (1393). نظریههای یادگیری و فناوریهای آنلاین ( ترجمة اسماعیل سعدی پور). آوای نور. (اثر اصلی در سال 2013 چاپ شده است).
ملکی، حسن. (1387). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). پیام اندیشه.
Adams, W. K., Reid, S., LeMaster, R., McKagan, S. B., Perkins, K. K., Dubson, M., & Wieman, C. E. (2008). A study of educational simulations part I-Engagement and learning. Journal of Interactive Learning Research, 19(3), 397-419.
Angulo, A. (2015). Rediscovering Virtual Reality in the Education of Architectural Design: The immersive simulation of spatial experiences. Ambiances (online), (1). http://journals.openedition.org/ambiances/594.
Boyles, M., Rogers, J., Goreham, K., Frank, M. A., & Cowan, J. (2009, March). Virtual simulation for lighting & design education. In 2009 IEEE Virtual Reality Conference (pp. 275-276). IEEE.
Castronovo, F. (2016). Assessing problem-solving skills in construction education with the virtual construction simulator. The Pennsylvania State University.
Chin, J., Dukes, R., & Gamson, W. (2009). Assessment in simulation and gaming: A review of the last 40 years. Simulation & Gaming, 40(4), 553-568.
Dede, C., & Lewis, M. (1995). Assessment of emerging educational technologies that might assist and enhance school-to-work transitions. National Technical Information Service.
Finkelstein, N. D., Perkins, K. K., Adams, W., Kohl, P., & Podolefsky, N. (2005, September). Can computer simulations replace real equipment in undergraduate laboratories? In AIP Conference Proceedings (Vol. 790, No. 1, pp. 101-104). AIP.
Fonseca, D., Martí, N., Redondo, E., Navarro, I., & Sánchez, A. (2014). Relationship between student profile, tool use, participation, and academic performance with the use of Augmented Reality technology for visualized architecture models. Computers in human behavior, 31, 434-445.
Goedert, J., Cho, Y., Subramaniam, M., Guo, H., & Xiao, L. (2011). A framework for virtual interactive construction education (VICE). Automation in Construction, 20(1), 76-87.
Henderson, S. A. (2018). Pedagogical contraband: A phenomenological approach to understanding student engagement during simulations [Doctoral dissertation, Cedar Falls, Lowa, U.S.]. https://scholarworks.uni.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1940&context=etd
Holton III, E. F., Coco, M. L., Lowe, J. L., & Dutsch, J. V. (2006). Blended delivery strategies for competency-based training. Advances in Developing Human Resources, 8(2), 210-228.
Hung, G. R., Whitehouse, S. R., O'neill, C., Gray, A. P., & Kissoon, N. (2007). Computer modeling of patient flow in a pediatric emergency department using discrete event simulation. Pediatric emergency care, 23(1), 5-10.
Kline, R.B. (2010).Principals and Practice of structural equation modeling. Gulford press.
Kincaid J.Peter& Westerlund Ken K. (2009). Simulation in education and training. In M. D. Rossetti, R. R. Hill, B. Johansson, A. Dunkin and R. G. Ingalls (Eds.), Winter Simulation Conference (PP.273-280). IEEE.
Lee, S., Nikolic, D., & Messner, J. I. (2014). Framework of the virtual construction simulator for construction planning and management education. Journal of Computing in Civil Engineering, 29(2), 05014008.
Li, F. (2015). Architectural Design Virtual Simulation Based On Virtual Reality Technology. International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering, 10(11), 1-10.
Li, Z. Z., Cheng, Y. B., & Liu, C. C. (2013). A constructionism framework for designing game-like learning systems: Its effect on different learners. British Journal of Educational Technology, 44(2), 208-224.
McHaney, R. (2009). Understanding computer simulation. Ventus.
Messner, J., Yerrapathruni, S., Baratta, A., & Whisker, V. (2003). Using virtual reality to improve construction engineering education. In 2003 Annual Conference (pp. 8-1266). American Society for Engineering Education.
Nikolic, D., Jaruhar, S., & Messner, J. I. (2011). Educational simulation in construction: Virtual construction simulator. Journal of Computing in Civil Engineering, 25(6), 421-429.
Pariafsai, F. (2016). Students’ View on Potential of a Project-Based Simulation Game for Construction Education. International Journal of Scientific Research in Science, Engineering and Technology, 2(5), 514-523.
Poikela, P. (2017). Rethinking computer-based simulation: concepts and models [Doctoral dissertation, Universiyu of Lapland, Rovaniemi, Fanland]. https://lauda.ulapland.fi/handle/10024/62754
Pozzi, C. (2012). The role of computer in the teaching of architectural project. In International conference on artificial intelligence and soft computing, in lecture notes in information technology (Vol. 12, pp. 414-419). Speringer
Rahmana, A., & Kamil, M. (2013). Simulation-based training model to improve project management competencies of manufacturing industry employees (Methodological Framework) In N. Salamuddin, M. M. Awang, M. Dato’, A. Ahmad, M. Harun & J. Abdul Wahab (Eds), PROCEEDINGS OF Seminar Internasional Pendidikan Serantau Ke-6, 6th International Seminar on Regional Education UKM-UR2013 (pp. 2445- 2456). Perpustakaan Negara Malaysia.
Raison, N., Ahmed, K., Fossati, N., Buffi, N., Mottrie, A., Dasgupta, P., & Van Der Poel, H. (2017). Competency based training in robotic surgery: benchmark scores for virtual reality robotic simulation. Bju international, 119(5), 804-811.
Rieber, L. P. (1996). Seriously considering play: Designing interactive learning environments based on the blending of microworlds, simulations, and games. Educational technology research and development, 44(2), 43-58.
Rokooei, S., & Goedert, J. D. (2015). Lessons learned From a Simulation Project in Construction Education [paper presentation]. 122nd ASEE Annual Conference and Exposition, Seattle, Washington. https://digitalcommons.unl.edu/constructionmgmt/11/
Sawhney, A., Mund, A., & Koczenasz, J. (2001). Internet-based interactive construction management learning system. Journal of Construction Education, 6(3), 124-138.
Shapira-Lishchinsky, O. (2015). Simulation-based constructivist approach for education leaders. Educational Management Administration & Leadership, 43(6), 972-988.
Shen, C., Zhang, Z., & Lai, D. (2006, April). Understanding and enlivening AQM workings using computer simualtion. In Proceedings of the ASEE Mid-Atlantic Section Spring 2006 Conference (ASEE 2006). American Society for Engineering Education (ASEE).
Summers, G. J. (2004). Today’s business simulation industry. Simulation & Gaming, 35(2), 208-241.
Swain, N. K., Anderson, J. A., & Korrapati, R. B. (2008, November 17-19). Role of simulation software in enhancing student learning in computer organization and microcontroller courses [paper presentation]. The 2008 IAJC-IJME International Conference, Music City Sheraton, Nashville. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.620.2552&rep=rep1&type=pdf
Tomas, M. D. L. A. M., García, V. B., Elvira, C. L., & Ibáñez, Q. A. (2013). Comprehension of architectural construction through multimedia active learning. In Higher Education Studies (Vol. 3, No. 2, pp. 1-12). Canadian Center of Science and Education (CCSE).
Vlachopoulos, D., & Makri, A. (2017). The effect of games and simulations on higher education: a systematic literature review. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 14(1), 1-33.
Zafar, N., Soori, P. K., & Vishwas, M. (2013, June). The use of simulation tools in teaching lighting system design. In Power Engineering and Optimization Conference (PEOCO), 2013 IEEE 7th International (pp. 459-463). IEEE.
Ziv, A., Ben-David, S., & Ziv, M. (2005). Simulation based medical education: an opportunity to learn from errors. Medical teacher, 27(3), 193-199.