احمدی، بابک. (1380). ساختار و هرمنوتیک. تهران: انتشارات گام نو.
امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ دهقان نیری، ناهید؛ رهنورد، زهرا و نوری، سعید علی. (1391). روششناسی تحقیق کیفی: پدیدارشناسی. نشریة پرستاری و مامایی جامعنگر، 22(2)، 63-56.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه. (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفة تعلیموتربیت. تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
حقی، علی. (1383). مرور مراحل سهگانه پدیدارشناسی هوسرل. فصلنامة فلسفه، 3(5)، 212-197.
خاتمی، محمود. (1383). اشارهای به زیباییشناسی از منظر پدیدارشناسی. تهران : انتشارات فرهنگستان هنر.
داناییفرد، حسن و کاظمی، حسین. (1390). پژوهشهای تفسیری در سازمان، استراتژیهای پدیدارشناسی و پدیدارنگاری. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
روحانی، حسن. (1389). زمینهها و رویکردهای پژوهش کیفی. فصلنامة راهبرد، 19(57)، 29- 7.
ساکالوفسکی، رابرت. (1388). درآمدی بر پدیدارشناسی (ترجمه محمدرضا قربانی). تهران: انتشارات گام نو.
شورت، ادموند. سی. (1388). روششناسی مطالعات برنامة درسی (ترجمه دکتر مهرمحمدی و همکاران). تهران : انتشارات سمت. (اثر اصلی در سال 1991 به چاپ رسیده است).
عابدی، حیدرعلی. (1389). کاربرد روش تحقیق پدیدهشناسی در علوم بالینی. فصلنامة راهبرد، 19(54)، 224-207.
فیض، داوود. (1389). تحلیل استراتژیک جایگاه پژوهشهای کیفی در کشور و ارائه استراتژیهایی جهت توسعه آن با استفاده از مدل SWOT. فصلنامة راهبرد، 19(54)، 185-169.
محمدپور، علی، پارسا یکتا، زهره و نیکبخت نصرآبادی، علیرضا. (1390). معنویتگرایی در مبتلایان به HIV/AIDS: یک مطالعه پدیدارشناسی. فصلنامة حیات، 17(2)، 52 - 43.
مرادی، مرتضی. (1393). گذر پارادایمی از پژوهش های کمی به پژوهش های کیفی در علوم انسانی. نشریه رهیافت، 57، 116-93.
نقیب زاده، احمد و فاضلی، حبیب. (1385). درآمدی بر پدیدارشناسی مثابه روشی علمی. پژوهشنامة علوم سیاسی، 1(2)، 53- 30.
ورنو، روژه؛ وال، ژان وال و دیگران. (1387). نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفههای هست بودن (برگرفته و ترجمه یحیی مهدوی، چاپ دوم). تهران: انتشارات خوارزمی.
Aoki, T. T. (2005). Toward Curriculum Inquiry in a new key (1978/1980). In W.F. Pinar, W. Pinar & R. L. Irwin (Eds), Curriculum in a New Key: The Collected Works of Ted T. Aoki, (pp. 110-89). London: Routledge.
Bassett, C. (2006). Phenomenology. In C. Bassett (Eds), Qualitative research in health care (pp 177-154), Hoboken: John Wiley & Sons.
Burger, D. (2005). Phenomenological Perspectives on Change. Retrieved from http://www.managementportal.net
Cocek, C. (2012). Exploring Education Through Phenomenology: A Review of Gloria Dall’Alba’s (Ed.) Diverse Approaches. Phenomenology & Practice, 6(1), 95-105.
Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Third Edition). Sage Publication.
Dall'Alba, G. (Ed.). (2010). Exploring education through phenomenology: Diverse approaches. Wiley-Blackwell
De Warren, N. (2012). Andrea Staiti, Geistigkeit, Leben und geschichtliche Welt in der Transzendentalphänomenologie Husserls. Husserl Studies, 28(2), 161-166.
Fite, K. (2012). Issues in Education: Epistemology, Phenomenology, and Reflection: A “Stop, Look, and Listen” for Educators: James D. Kirylo, Editor. Childhood Education, 88(3), 189-190.
Gul, S. (2011). Critical Realism and Project Management: Revisiting the noumenal and phenomenal. African Journal of Business Management, 5(31), 12212-12221.
Giorgi, A. P., & Giorgi, B. (2008). Phenomenological psychology. In C. Willig (Ed) The SAGE handbook of qualitative research in psychology, (pp 165-179). London: Sage.
Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International journal of qualitative methods, 3(1), 42-55.
Hollan, D. (2012). On the varieties and particularities of cultural experience. Ethos, 40(1), 37-53.
Husserl, E. (1982). Ideas pertaining to a Pure Phenomenology and to a Phenomenological Philosophy, (translated by R.Rojcewicz and A. schuwer), Netherlands: Kluwer Academic Publisher. (Original work published in 1965).
Kuhn, T. S. (1962). The structure of scientific revolutions. Chicago, IL: The University of Chicago Press.
Langdridge, D. (2008). Phenomenology and critical social psychology: Directions and debates in theory and research. Social and Personality Psychology Compass, 2(3), 1126-1142.
Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. Taunton UK, Stan Lester Developments. Retrieved from http:// www.sld.demon.co.uk/resmethy.pdf
Macann, C. E. (1993). Four Phenomenological Philosophers: Husserl, Heidegger, Sartre, Merleau-Ponty. London: Routledge.
Magrini, J. M. (2015). Phenomenology and curriculum implementation: discerning a living curriculum through the analysis of Ted Aoki’s situational praxis. Journal of Curriculum Studies, 47(2), 274-299.
Nazir, J. (2016). Using phenomenology to conduct environmental education research: Experience and issues. The Journal of Environmental Education, 47(3), 179-190.
Nicol, R. (2014). Entering the Fray: The role of outdoor education in providing nature-based experiences that matter. Educational Philosophy and Theory, 46(5), 449-461.
Østergaard, E., Dahlin, B., & Hugo, A. (2008). Doing phenomenology in science education: A research review. Studies in Science Education, 44(2), 93-121.
Saevi, T. (2015). Phenomenology in educational research: controversies, contradictions, confluences. In M. Brinkmann, R. Kubac, and S. Sales Rödel (Eds), Pädagogische Erfahrung (pp. 13-31). Springer Fachmedien Wiesbaden.
Smith, J. A., & Osborn, M. (2007). Pain as an assault on the self: An interpretative phenomenological analysis of the psychological impact of chronic benign low back pain. Psychology and health, 22(5), 517-534.
Van Manen, M. (1991). The tact of teaching: The meaning of pedagogical thoughtfulness. New York: Suny Press.
Van Manen, M. (2015). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy.Walnut Creek: Left Coast Press.
Van Manen, M., Higgins, I., & Riet, P. (2016). A conversation with Max Van Manen on phenomenology in its original sense. Nursing & health sciences, 18(1), 4-7.
Willig, C. (2013). Introducing qualitative research in psychology. London: McGraw-Hill Education (UK).
Wilson, A. M. (2014). Application of Heideggerian phenomenology to mentorship of nursing students. Journal of advanced nursing, 70(12), 2910-2919.
Wojnar, D. M., & Swanson, K. M. (2007). Phenomenology an exploration. Journal of holistic nursing, 25(3), 172-180.
Wertz, F. J. (2005). Phenomenological research methods for counseling psychology. Journal of counseling psychology, 52(2), 167-177.