ملکشاهی، حسن. (1385). ترجمه و شرح اشارات و تنبیهات (جلد اول، چاپ پنجم). تهران: نشر سروش.
ابنسینا. (1348). الفن السادس من کتاب الشفاء (ترجمة اکبر داناسرشت، چاپ سوم). تهران: نشر چاپخانه بانک بازرگانی.
اسکندری، مصطفی. (1399). گزارههای اخلاقی از سقراط تا علامه طباطبایی. تهران: مهراندیش.
انتظاری، علی. (1385). مقایسة فرهنگ دانایی بین مؤسسة عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی. تهران: دانشکدة صداوسیما.
بلخاری، حسن. (1387). بررسی تطبیقی آرای ابن سینا و ساموئل کالریج در مورد تمایز میان خیال و تخیل. اندیشة دینی، 8(27)، 1-24.
پورجوادی، نصرالله. (1365). عالم خیال از نظر احمد غزالی، معارف، 2(8).
جوادی آملی، عبدالله. (1384). وهم و خیال از بهترین نعمتهای الهی هستند. سورة اندیشه، 2(16)، 39 - 41.
سیف، علیاکبر. (1398). روانشناسی پرورشی نوین (ویرایش ششم). تهران: دوران.
علمالهدی، جمیله. (1386). فلسفة تعلیموتربیت در اسلام (طرح پژوهشی). تهران: مؤسسة پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
کریمی، یوسف. (1389). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات ارسباران.
مرادی، مسعود.، فردانش، هاشم.، مهرمحمدی، محمود و موسیپور، نعمتاله. (1390). مبانی و ویژگیهای یک الگوی تدریس برای انواع دانش روشکاری. روانشناسی تربیتی، 7(20)، 95-129.
مهرمحمدی، محمود. (1386). داستان تخیلی جنایی و پژوهش تربیتی: خواندن، نوشتن و تعاملات میان متنی. نوآوریهای آموزشی، 6(21)، 208-235.
مهرمحمدی، محمود. (1392). بازشناسی مفهوم و تبیین جایگاه تخیل در برنامههای درسی و آموزش با تأکید بر دورة ابتدایی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 11(1)، 1-16.
Anderson, J. (1983). The Architecture of Cognition. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Barone, L., & Amendola, A. (Eds). (2018). Edgar Allan Poe across Disciplines, Genres and Languages. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
Bordeleau, F., Sillitti, A., Meirelles, P., & Lenarduzzi , V. (Eds.) (2019). Open source systems : 15th IFIP WG 2.13 international conference, OSS 2019, Montreal, QC, Canada, May 26-27, 2019, Proceedings. Cham, Switzerland: Springer.
Chipman, S. E. F. (Ed). (2017). The Oxford Handbook of Cognitive Science. Oxford: Oxford University Press.
Cope, B. & Kalantzis, M. (2020). Making Sense: Reference, Agency, and Structure in a Grammar of Multimodal Meaning. Cambridge: Cambridge University Press.
De Bono, E. (1993). Serious Creativity: Using the Power of Lateral Thinking to Create New Ideas. New York, NY: Harperbusiness.
Edmiston, P., & Lupyan, G. (2017). Visual interference disrupts visual knowledge. Journal of Memory and Language, 92, 281–292.
Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. New Haven & London: Yale University Press.
Ellis, R., Loewen, S., Elder, C., Erlam, R., Philp, J., & Reinders, H. (2009). Implicit and Explicit Knowledge in Second Language Learning, Testing and Teaching. Bristol: Multilingual Matters.
Fetsco, T., & McClure, J. (2005). Educational Psychology: An Integrated Approach to Classroom Decisions.Boston: Allyn and Bacon.
Jackson, J.R. de J. (2016). Method and Imagination in Coleridge's Criticism. Abingdon: Routledge.
Jha, S. K., & Jha, V. M. (Eds). (2019). Sleep, Memory and Synaptic Plasticity. New York: Springer.
Keyes, J. (2016). Enterprise 2.0: social networking tools to transform your organization. Boca Raton: CRC Press.
Khine, M. S. (2017). Visual-spatial Ability in STEM Education: Transforming Research into Practice. Springer.
Larsen, K. S. (1986). Dialectics and Ideology in Psychology. Ablex Publishing Corporation.
Li, X. & Xu, X. (Eds.). (2018). Proceedings of the Fifth International Forum on Decision Sciences. Singapore: Springer.
MacDonald, P. S. (2019). Nature Loves to Hide: An Alternative History of Philosophy. Raleigh: Lulu.com.
Michalko, M. (2011). Creative Thinkering: Putting Your Imagination to Work. Novato: New World Library
Mitchell, H. B. (2018). Roots of Wisdom: A Tapestry of Philosophical Traditions (8th Ed). Massachusetts: Cengage Learning.
Naug, H. L., Colson, N. J. & Donner, D. (2016). Experiential Learning, Spatial Visualization and Metacognition: An Exercise with the “Blank Page” Technique for Learning Anatomy. Health Professions Education, 1(2), 51-57.
Niklasson, L. F., & Bod'n, M. B. (Eds.). (2013). Current Trends in Connectionism: Proceedings of the 1995 Swedish Conference on Connectionism. London: Psychology Press.
Polanyi, M. (1958). Personal knowledge: towards a post-critical philosophy. Chicago: University of Chicago Press.
Shin, Y. C., & Xu, C. (2017). Intelligent Systems: Modeling, Optimization, and Control (Automation and Control Engineering). Boca Raton: CRC Press.
Stone, C. A., Silliman, E. R., Ehren, B. J., & Wallach, G. P. (Eds.). (2016). Handbook of Language and Literacy (2th Ed). New York, NY: Guilford publications.
Taylor, I., Bogo, M., Lefevre, M., & Teater, B. (Eds.). (2016). Routledge International Handbook of Social Work Education. Abingdon: Routledge.
Wang, J., Kosaka, M., Xing, K., Bai, H. (Eds.). (2019). Entrepreneurship in the Asia-Pacific: Case Studies. New York: Springer.
Welch, Sh. (2019). The Phenomenology of a Performative Knowledge System: Dancing with Native American Epistemology. New York: Springer.
Woolfolk, H. A. (2004). Educational Psychology (9th Ed). London: Pearson Education
Yassi, A. H. (2018). Syllabus Design of English Language Teaching. Jakarta: Prenada Media.